20 Ιουν 2007

Επίκαιρα θέματα

Τα πιο κάτω τα έστειλε ο συνάδελφος Μανόλης Σόβολος (ανεξάρτητος γενικός αντιπρόσωπος ΠΟΕΔ) με μέηλ:


Αγαπητοί φίλοι/ες
Σας κοινοποιώ έγγραφο που έστειλα στην ηγεσία της ΠΟΕΔ



ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΟΕΔ
ΜΑΝΟΛΗΣ ΣΟΒΟΛΟΣ
Προς
Όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΕΔ

Θέματα: 1. Ενισχυτική Διδασκαλία
2. Στόχοι υπό έμφαση
3. Αλλοδαποί/Αλλόγλωσσοι

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/σσες.
Σας στέλνω πάλι τρεις παλαιότερες επιστολές μου για τα παραπάνω θέματα (στα οποία κατά τη συνήθη τακτική σας δεν έχετε δώσει σημασία), επειδή πιστεύω ότι πρέπει να δράσουμε έγκαιρα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Είναι θέματα ουσίας που ταλαιπωρούν δασκάλους/ες και παιδιά στην καθημερινή τους εργασία.


Σημειώνω ότι αδρανήσατε παρόλο που σας είχα ενημερώσει ότι για τα δυο απ’ αυτά είχε εκφραστεί θετικά και ο τότε σύμβουλος (Βασίλης Πρωτοπαπάς) του τότε Υπουργού Παιδείας (Πεύκιος Γεωργιάδης). Το email δεν του το είχα στείλει εγώ αλλά κάποιος … του το κοινοποίησε. Επισυνάπτω και την απάντηση.
Ελπίζω έστω και τώρα να τους δώσετε τη σημασία που χρειάζεται.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς.



Μανόλης Σόβολος

18 Φεβρουαρίου 2006

Προς
Όλα τα μέλη του Δ.Σ. της ΠΟΕΔ


Θέμα: Eνισχυτική Διδασκαλία.



Αγαπητοί συνάδελφοι.

Στην τελευταία εγκύκλιο του Υπουργείου για την Ενισχυτική Διδασκαλία αναφέρεται ότι μελετάται η μετακίνησή της στην B' και Γ' τάξη. Πιστεύω ότι πρέπει να παρέμβουμε άμεσα και να εισηγηθούμε μέτρα τα οποία θα καταστήσουν αποτελεσματικό το θεσμό.


Συγκεκριμένα προτείνω:


H ενισχυτική διδασκαλία επιβάλλεται να αρχίζει από την πρώτη τάξη. Nα δίνονται δυο ώρες για ενισχυτική διδασκαλία σε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/σσες που αναλαμβάνουν τις πρώτες τάξεις. Mόνο έτσι θα μπορέσουμε να παρέμβουμε έγκαιρα εκεί που υπάρχουν προβλήματα και να δώσουμε την απαραίτητη βοήθεια. O/H δάσκαλος/α της τάξης είναι το καταλληλότερο πρόσωπο να παρέμβει έγκαιρα και αποτελεσματικά.


Αργότερα, τις περισσότερες φορές, είναι πολύ αργά και ο θεσμός καταντά "στάχτη στα μάτια του κόσμου". Eίναι προτιμότερο να ενεργούμε ως "Προμηθείς" και όχι ως "Eπιμηθείς". Φυσικά η Ενισχυτική Διδασκαλία θα συνεχίζεται και στις επόμενες τάξεις όπου υπάρχει ανάγκη.


Ευελπιστώ ότι θα υιοθετήσετε την πρόταση και θα παρέμβετε άμεσα για το καλό των παιδιών.


Mε συναδελφικούς χαιρετισμούς.


Mανόλης Σόβολος
ANEΞAPTHTOΣ ΓENIKOΣ ANTIΠPOΣΩΠOΣ ΠΟΕΔ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΟΕΔ
ΜΑΝΟΛΗΣ ΣΟΒΟΛΟΣ
Σεπτέμβρης 2006


ΘΕΜΑ: Πρόσθεσε κι εσύ ένα «στόχο υπό έμφαση». Μπορείς…



Χαράς ευαγγέλια !!!
Πέντε (5) οι φετινοί «υπό έμφαση στόχοι».

α) Διαθεματική προσέγγιση
β) Ασφάλεια και Υγεία στην εκπαίδευση
γ) Ίσες ευκαιρίες και για τα δυο φύλα, για όλες τις φυλές και εθνότητες
δ) Περιβαλλοντική Αγωγή
ε) Η εισαγωγή του Ευρώ

Όχι λάθος έξι (6). Είναι και ο μόνιμος «Γνωρίζω, Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι». Α! συγνώμη είναι εφτά (7). Είναι και αυτός που ξέχασαν και ήρθε καθυστερημένος (κυκλοφοριακή αγωγή). Ωχ! Πάλι ξεχαστήκαμε. Μπορείτε να θέσετε και εσείς μερικούς ως σχολείο, τάξη ή τμήμα. Σκεφτείτε και 2-3 ευρωπαϊκά προγράμματα σε κάθε σχολείο, 20-30 ειδικές ημέρες όλη τη χρονιά και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ες.
Τα τελευταία χρόνια, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, γινόμαστε μάρτυρες της τακτικής των «υπό έμφαση στόχων». Αν όλα αυτά γίνονταν μετά από σοβαρή μελέτη για τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών μας και της εκπαίδευσης θα μπορούσε να υπάρχει πραγματικό όφελος. Γνωρίζετε όμως ότι μόνο ως τίτλοι που χαϊδεύουν τα αυτιά τίθενται, χωρίς να έχουν ρωτηθεί οι δάσκαλοι της τάξης για το ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες και οι στόχοι μας. Δεν είναι δυνατόν η ηγεσία της ΠΟΕΔ να παραμένει θεατής στην προσβολή της αξιοπρέπειας και της επαγγελματικότητας των εκπαιδευτικών. Οι στόχοι υπό έμφαση πρέπει να έχουν μακροχρόνια εφαρμογή και να τίθενται κάτω από ουσιαστική αξιολόγηση. Να είναι λίγοι, συγκεκριμένοι και να έχουν προέλθει μετά από βαθιά μελέτη και έρευνα για τις ελλείψεις του σημερινού σχολείου. Ο λόγος των εκπαιδευτικών, που ζουν τα προβλήματα, πρέπει να είναι καθοριστικός.

Σήμερα δεν θα ασχοληθώ με την ουσία του κάθε στόχου. Θα επανέλθουμε σύντομα με λεπτομερή ανάλυση και κριτική. Σας καλώ έστω και τώρα να αντιδράσετε δυναμικά σε όλα αυτά που μας εξευτελίζουν, δίνοντας την εντύπωση ότι κάθε χρόνο διαλέγουμε μερικούς τίτλους που κυκλοφορούν στην εκπαιδευτική «αγορά» και ξεμπερδεύουμε ή (κατ’ άλλους) μπερδεύουμε.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Μανόλης Σόβολος

27 Σεπτεμβρίου 2006

Προς
Όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ΠΟΕΔ

ΘΕΜΑ: Εγγραφή αλλοδαπών/αλλόγλωσσων μαθητών στην Α’ τάξη του Δημοτικού σχολείου.

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/σσες.


Η Κύπρος τα τελευταία χρόνια έχει γίνει χώρα υποδοχής για πολλούς αλλοδαπούς/αλλόγλωσσους μαθητές. Για να γίνει σωστή και επωφελής σχολική και κοινωνική ένταξη αυτών των παιδιών απαιτούνται τα κατάλληλα μέτρα. Τα μέτρα και οι ενέργειές μας πρέπει να γίνονται στον κατάλληλο χρόνο και κυρίως έγκαιρα.


Γνωρίζουμε ότι όταν ένας μαθητής έρθει στο Δημοτικό σχολείο σε ηλικία Β’ τάξης ως ΣΤ’ τάξη, μπορεί να εγγραφεί σε προηγούμενη τάξη για να είναι ομαλότερη η προσαρμογή του. Γνωρίζουμε ακόμη ότι από φέτος δεν μπορεί να εγγραφεί ένας Κύπριος μαθητής στο Δημοτικό σχολείο αν δεν έχει φοιτήσει σε προδημοτική τάξη αναγνωρισμένου Νηπιαγωγείου και δεν προσκομίσει πιστοποιητικό φοίτησης.


Μέχρι εδώ όλα καλά. Όμως συγχρόνως υπάρχει μια παράλογη εξαίρεση-παρέκκλιση σε βάρος των αλλοδαπών/αλλόγλωσσων που είναι σε ηλικία για την πρώτη τάξη. Τους εγγράφουμε στην πρώτη τάξη, ενώ δεν έχουν φοιτήσει σε νηπιαγωγείο, καθώς οι περισσότεροι προέρχονται από φτωχές χώρες και οικογένειες. Δεν τους δίνουμε τη δυνατότητα να φοιτήσουν πρώτα σε προδημοτική τάξη και να ενταχθούν ομαλά στο σχολείο και την κοινωνία.


Σ’ αυτή την ιδιαίτερα κρίσιμη ηλικία νομίζω πως πρέπει να δώσουμε όλες τις ευκαιρίες σ’ αυτά τα παιδιά και να μη δημιουργούμε βέβαιες ματαιώσεις, σχολικές αποτυχίες και κοινωνικούς αποκλεισμούς, που θα έχουν τεράστιες κοινωνικές επιπτώσεις αργότερα.


Πιστεύω λοιπόν πως άμεσα, αυτές τις μέρες, πρέπει να ενεργήσουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο, ώστε να δοθούν οδηγίες όπως εφαρμοστεί η πρόνοια του νόμου για υποχρεωτική προδημοτική εκπαίδευση και για αυτούς που τη χρειάζονται περισσότερο.

Ευελπιστώ στην άμεση ανταπόκρισή σας.

Μανόλης Σόβολος



………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Απάντηση από Βασίλη Πρωτοπαπά (Σύμβουλος τότε του Υπουργού)


Αγαπητέ Μανόλη,


διάβασα την κριτική σου για τους υπό έμφαση στόχους και μπορώ να πω ότι σε μεγάλο βαθμό συμφωνώ. Έχει δίκαιο ότι οι στόχοι θα έπρεπε να ήταν λιγότεροι (θα έλεγα ένας) και να πρόεψυπταν μέσα από διάλογο με τη συμμετοχή των συντελεστών της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς). Όπως τίθενται, όπως προωθούνται και όπως (δεν) ελέγχονται, στην πράξη αποτελούν γράμμα κενό περιεχομένου.


Έχω διαβιβάσει αυτές τους τις απόψεις στους αρμοδίους για προβληματισμό...

Βασίλης


Υ.Γ.: Σωστές και οι επισημάνσεις για τους αλλοδαπούς μαθητές και την προδημοτική τάξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: