13 Φεβ 2008

Τι προτείνουν για την παιδεία οι τρεις βασικοί υποψήφιοι

Αναδημοσιεύω τις προτάσεις για την παιδεία των τριών βασικών υποψηφίων χωρίς σχόλια, για δικούς μου αρχειακούς σκοπούς πρώτα, πρώτα και δεύτερα, ένεκα του ονόματος του μπλογκ, χρήσιμο θα είναι. Σχόλια δικά μου θα ακολουθήσουν αν και εφόσον ανάψει η συζήτηση. Παράλληλα, υπάρχουν διάφοροι συνάδελφοι που έχουν αρθρογραφήσει υπέρ ή ενάντια των θέσεων κάποιου υποψηφίου για την εκπαίδευση στις εφημερίδες, οπότε ψάξτε και τα δικά τους, έχουν ενδιαφέρον.


-Τι προτείνουν οι τρεις βασικοί διεκδικητές της Προεδρίας της Δημοκρατίας
Υπόσχονται τομές στην Παιδεία

Προτάσεις, εισηγήσεις, καινοτομίες. Το θερμόμετρο, όσο πλησιάζουν οι εκλογές, ανεβαίνει και οι τρεις βασικοί υποψήφιοι για την Προεδρία της Δημοκρατίας, Ιωάννης Κασουλίδης, Δημήτρης Χριστόφιας και Τάσσος Παπαδόπουλος, θέτουν ενώπιον του λαού τις προτάσεις τους για την οικονομία, τους πρόσφυγες, το στεγαστικό, την Παιδεία. Στο προεκλογικό πρόγραμμα και των τριών υποψηφίων περιέχονται προτάσεις παντός είδους και ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αναζητήσει και να ενημερωθεί γι΄ αυτό που θέλει και τον ενδιαφέρει. Να μελετήσει τις προεκλογικές τους δεσμεύσεις, να αξιολογήσει, να κρίνει και να επιλέξει τελικά ποιον από τους τρεις θα ψηφίσει. Ο "Π" συγκέντρωσε το υλικό των υποψηφίων που αφορά στην Παιδεία και παραθέτει τις θέσεις τους, ώστε ο αναγνώστης να είναι σε θέση να τις αξιολογήσει, να τις συγκρίνει και ακολούθως να αποφασίσει. Οι προτάσεις τους παρατίθενται ξεχωριστά και αφορούν στη Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Εισηγήσεις ωστόσο υποβάλλουν και οι τρεις και για θέματα που δεν έχουν να κάνουν μόνο με σχολεία και πανεπιστήμια. Αφορούν τους εκπαιδευτικούς, την επιμόρφωσή τους, θέματα τεχνολογίας, ακόμη και τον τρόπο λειτουργίας του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.Κεφάλαιο "Παιδεία"Οι προτάσεις των υποψηφίων παρουσιάστηκαν σε συνεντεύξεις Τύπου, ενώ στο πλαίσιό τους οι τρεις διεκδικητές της Προεδρίας της Δημοκρατίας είχαν την ευκαιρία να παραθέσουν γενικά το όραμά τους για την Παιδεία του τόπου. Ο Ιωάννης Κασουλίδης εξήγησε ότι η προσέγγιση και το πρόγραμμά του για την εκπαίδευση στηρίζεται σε 12 άξονες. Κατά την παρουσίασή του ο κ. Κασουλίδης ανάφερε χαρακτηριστικά ότι "στον 21ο αιώνα ο πλούτος για κάθε πολίτη και κάθε κράτος δεν είναι τα οικονομικά αποθέματα, αλλά η γνώση και η κατάρτιση", ενώ υπογράμμισε ότι η πρότασή του στοχεύει να δώσει στους νέους μια εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, όπως τους αξίζει και όπως απαιτείται στην εποχή των μεγάλων ευκαιριών και του αυξημένου ανταγωνισμού. Επεσήμανε επίσης ότι στόχος είναι η δημιουργία μιας νέας, δημόσιας αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, η οποία να καλλιεργεί ελεύθερο πνεύμα και κριτική σκέψη και να παρέχει πραγματικά ίσες ευκαιρίες για όλους. Η πρόταση του κ. Κασουλίδη, όπως παρουσιάστηκε, αναλύεται σε 12 άξονες που συνοδεύονται από τα σχετικά μέτρα πολιτικής. Η εφαρμογή του προγράμματός ξεκινά με την άμεση εφαρμογή 15 μέτρων, τα οποία ο κ. Κασουλίδης δεσμεύτηκε να υλοποιήσει μέσα στο πρώτο χρονικό διάστημα της θητείας του.

Ο Δημήτρης Χριστόφιας με τη σειρά του εξήγησε, κατά την παρουσίαση της πρότασής του, ότι στόχος είναι η αύξηση των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση στο 8% του ΑΕΠ. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η υλοποίηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην οποία στοχεύει θα στηριχθεί σε ένα πενταετές σχέδιο δράσης-στο οποίο περιέχονται 20 προτεραιότητες. Όπως εξήγησε, ο ίδιος υιοθετεί τις βασικές αρχές της έκθεσης της επιτροπής για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ενώ επεσήμανε πως η υλοποίηση της μεταρρύθμισης θα στηριχθεί σε ένα πενταετές σχέδιο δράσης, με συγκεκριμένο χρονικό προγραμματισμό, ώστε να καταμεριστούν οι δαπάνες με τρόπο ρεαλιστικά υλοποιήσιμο και να μην αιφνιδιάζονται οι επηρεαζόμενοι από ασυντόνιστες και ευκαιριακές πρωτοβουλίες. Σημείωσε παράλληλα πως "στοχεύουμε στην απελευθέρωση των τεράστιων δημιουργικών δυνατοτήτων των βασικών συντελεστών της Εκπαίδευσης (μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών), καθώς και στη διαλεκτική σύζευξη των διαφόρων λειτουργιών του σχολείου, ώστε παράλληλα και ταυτόχρονα να προωθεί τις πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά, να προάγει την κριτική σκέψη, να καλλιεργεί δεξιότητες, ικανότητες και ταλέντα και να προσφέρει γνώσεις από όλο το φάσμα των επιστημών". Ο κ. Χριστόφιας επεσήμανε, τέλος, πως θα εργαστεί για ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ολόπλευρη μόρφωση, καθώς και ότι η προώθηση των αλλαγών στα πλαίσια της μεταρρύθμισης θα γίνεται πάντοτε μέσα από ένα συνεχή, ειλικρινή και δημιουργικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ιδιαίτερα με τους εκπαιδευτικούς και τις οργανώσεις τους.

Από την πλευρά του, ο Τάσσος Παπαδόπουλος δεσμεύτηκε για αύξηση των διαθέσιμων θέσεων για φοιτητές της Κύπρου στις 35.000 μέχρι το 2013, σταδιακή επέκταση του υποχρεωτικού Ολοήμερου Σχολείου, εισαγωγή στα σχολεία της διαδραστικής ηλεκτρονικής εκπαίδευσης και λειτουργία του διαδικτυακού σχολείου το 2009, το κόστος του οποίου θα ανέλθει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, στα €119 εκ. Επιπλέον, ο Πρόεδρος πρότεινε επέκταση του θεσμού των σχολικών λεωφορείων για να καλυφθούν δωρεάν οι ανάγκες μετακίνησης των μαθητών των δημόσιων σχολείων, ενώ εξήγγειλε εισαγωγή του θεσμού του "Ανοικτού Σχολείου" με την αξιοποίηση των σχολικών χώρων ως κέντρων πολιτισμού, αθλητισμού και δημιουργίας (δαπάνη €1,7 εκ. ετησίως). Ο Πρόεδρος επανέλαβε ακόμη ότι εφόσον επανεκλεγεί θα διπλασιάσει τη βασική φοιτητική χορηγία.
Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι στο προεκλογικό του πρόγραμμα ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος περιέλαβε μόνο 10 μέτρα/προτάσεις, καθώς πρόσφατα υποβλήθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, Άκη Κλεάνθους, ο αναθεωρημένος στρατηγικός σχεδιασμός για την Παιδεία, στον οποίο περιέχονται σωρεία εισηγήσεων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και όχι μόνο. Σημειώνεται, επίσης, ότι πρόσφατα ο κ.Κλεάνθους ετοίμασε και απέστειλε στις εκπαιδευτικές οργανώσεις έγγραφο στο οποίο περιέχονται 25 μέτρα/δράσεις που απορρέουν από το στρατηγικό σχεδιασμό και μπορούν να προωθηθούν προς άμεση υλοποίηση. Στις θέσεις του Προέδρου Παπαδόπουλου για την Παιδεία περιέχονται κάποιες από αυτές τις δράσεις.

ΓΡΑΦΕΙ ΓΕΩΡΓΙΑ ΨΑΡΙΑ
Κωδικός άρθρου: 771361
ΠΟΛΙΤΗΣ - 03/02/2008, Σελίδα: 39
http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=771361&-V=articles

Προτάσεις για Προδημοτική-Δημοτική Εκπαίδευση
"Ναι" στο υποχρεωτικό ολοήμερο σχολείο

Στο προεκλογικό πρόγραμμα των τριών υποψηφίων περιέχονται συγκεκριμένες εισηγήσεις για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για την προδημοτική εκπαίδευση, ο Ιωάννης Κασουλίδης εισηγείται:* Επέκταση του θεσμού του ολοήμερου νηπιαγωγείου * Ολοκλήρωση της πολιτικής στέγασης των νηπιαγωγείων * Εποπτεία και έλεγχο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων* Ανάπτυξη και έκδοση βοηθημάτων για τους νηπιαγωγούς Για τη δημοτική εκπαίδευση προτείνει:* Δημιουργία εργαστηρίου Πληροφορικής σε κάθε σχολείο* Δημιουργία εργαστηρίου Επιστήμης σε όλα τα σχολεία* Συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με επιστημονική προσέγγιση και με έμφαση στις διευρωπαϊκές εκπαιδευτικές δράσεις* Ένταξη και εναρμόνιση της λειτουργίας των σχολείων με το Σύστημα Εθνικών επιπέδων ποιότητας στην εκπαίδευση* Βελτίωση και επέκταση της λειτουργίας των Σχολικών Συμβούλων* Μέτρα και πρωτοβουλίες κατεύθυνσης στη διαπολιτιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης * Στήριξη των σχολείων με ειδικά προγράμματα ένταξης αλλόγλωσσων παιδιών Ο υποψήφιος για την Προεδρία, Δημήτρης Χριστόφιας, δεσμεύεται να προωθήσει:* Την κτηριακή αναβάθμιση των δημόσιων νηπιαγωγείων και τη δημιουργία άνετων και κατάλληλων παιχνιδότοπων* Την αύξηση των κονδυλίων και τη δικαιότερη κατανομή της επιχορήγησης στα δημόσια νηπιαγωγεία * Την επέκταση της δημόσιας δωρεάν υποχρεωτικής προδημοτικής εκπαίδευσης τουλάχιστον κατά ένα χρόνο, ώστε να καλύπτει τα παιδιά ηλικίας 3 χρονών και 8 μηνών μέχρι 4 χρονών και 8 μηνών* Την επέκταση του θεσμού του προαιρετικού ολοήμερου νηπιαγωγείου για δημιουργική απασχόληση των παιδιών και εξυπηρέτηση των αναγκών της εργαζόμενης οικογένειας* Την πιλοτική εφαρμογή του θεσμού του υποχρεωτικού ενιαίου ολοήμερου νηπιαγωγείου* Τη στελέχωση των δημόσιων νηπιαγωγείων στη βάση των πραγματικών αναγκών κάθε περιοχήςΣτη Δημοτική εκπαίδευση δεσμεύεται, μεταξύ άλλων, να προωθήσει:* Τη συνεχή βελτίωση και επέκταση του θεσμού του ενιαίου υποχρεωτικού ολοήμερου σχολείου* Τη στήριξη και αναβάθμιση του θεσμού του προαιρετικού ολοήμερου σχολείου, με την εισαγωγή αναλυτικών προγραμμάτων, την αύξηση των κονδυλίων και τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των προαιρετικών ολοήμερων σχολείωνΟ Τάσσος Παπαδόπουλος προτείνει τα ακόλουθα: * Σταδιακή επέκταση του υποχρεωτικού ολοήμερου σχολείου και €10 εκ. για βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς* εισαγωγή στα σχολεία της διαδραστικής εκπαίδευσης, με ολοκληρωμένη χρήση ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, με δαπάνη ύψους €281,92 εκ. και λειτουργία του διαδικτυακού σχολείου το 2009* εισαγωγή του θεσμού του "Ανοικτού σχολείου" με την αξιοποίηση των σχολικών χώρων ως κέντρων πολιτισμού, αθλητισμού και δημιουργίας κατά τη διάρκεια του απογεύματος και σε περιόδους διακοπών* Ετοιμασία διαγνωστικών δοκιμίων για έγκαιρη διάγνωση προβλημάτων αλφαβητισμού και πρώιμη παρέμβαση* Τοποθέτηση δεύτερου εκπαιδευτικού σε τάξεις, οι μαθητές των οποίων παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση στις επιδόσεις τους* Εκπόνηση δοκιμίων ελληνομάθειας* Λειτουργία πολυθεματικών κέντρων για παιδιά με σοβαρά συναισθηματικά προβλήματα και έντονες διαταραχές στον τομέα της συμπεριφοράς* Μελέτη επέκτασης της λειτουργίας των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)* Λειτουργία Δικτύου Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Κωδικός άρθρου: 771365
ΠΟΛΙΤΗΣ - 03/02/2008, Σελίδα: 40
http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=771365&-V=articles&-p

Στη Μέση Εκπαίδευση
Έμφαση στην τεχνολογία

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υποβλήθηκαν οι ακόλουθες προτάσεις:Ιωάννης ΚασουλίδηςΕισηγείται:* Αναβάθμιση της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης* Έμφαση στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών εκπαίδευσης (πολυμέσα κλπ), στην αξιοποίηση διευρωπαϊκών εκπαιδευτικών δράσεων και στην αναβάθμιση της αισθητικής αγωγής* Εισαγωγή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου με μετρήσιμα κριτήρια και με αξιοποίηση της αυτοαξιολόγησης * Συνολική αξιολόγηση και ποιοτικός έλεγχος της μετάβασης από τη δημοτική στη μέση εκπαίδευση (με σκοπό στοχευμένες παρεμβάσεις στην όλη παιδαγωγική διαδικασία και ειδικά ενισχυτικά μαθήματα όπου χρειάζεται) * Δημιουργία Παρατηρητηρίου Ασφάλειας, με συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων και αρμόδιων φορέων και με επιστημονική υποστήριξηΓυμνάσιο* Αναδόμηση και αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος * Ενίσχυση της αισθητικής αγωγής και των μαθημάτων εικαστικής και μουσικής έκφρασης* Επέκταση σε όλες τις τάξεις του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος* Εναρμόνιση των σχολικών βοηθημάτων (βιβλίων) με το αναθεωρημένο αναλυτικό πρόγραμμα Λύκειο* Τα επιλεγόμενα μαθήματα κατεύθυνσης να είναι όλα εξεταζόμενα * Επανεξέταση του πλήθους των μαθημάτων κοινού κορμού και κατεύθυνσης στην Β' και ιδιαίτερα στην Γ' Λυκείου Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση* Δημιουργία ανεξάρτητων Σχολών Μαθητείας * Δημιουργία Εσπερινής Τεχνικής Σχολής σε κάθε πόλη * Δημιουργία μεταλυκειακών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης, όπως προβλέπεται από τις ευρωπαϊκές Οδηγίες Δημήτρης ΧριστόφιαςΘα προωθήσει:* Την πιλοτική εισαγωγή του θεσμού του ολοήμερου γυμνασίου και λυκείου* Την αναβάθμιση του θεσμού του υπευθύνου τμήματος και την επέκτασή του σε όλες τις τάξεις, με ταυτόχρονη μείωση των γραφειοκρατικών καθηκόντων που εκτελεί* Τη δημιουργία εργαστηρίων και ειδικών αιθουσών στις οποίες να εφαρμόζονται διάφορες μέθοδοι μαθητοκεντρικής διδασκαλίας για όσο πιο πολλά μαθήματα γίνεται* Την επιχορήγηση για αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή από όλους τους μαθητές, ώστε κάθε μαθητής να έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι* Την ενοποίηση της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε μια νέα μορφή ενιαίου λυκείου, το οποίο θα συνδυάζει οργανικά τη γενική και την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση * Τον εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με την ανάπτυξη νέων αναλυτικών προγραμμάτων, από το νηπιαγωγείο μέχρι το ενιαίο λύκειο και με την παραγωγή νέων ή συμπληρωματικών διδακτικών εγχειριδίων και υλικού διδασκαλίας* Την αναδιαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και των μαθημάτων που διδάσκονται* Την άμεση υλοποίηση του μέτρου για μείωση των μαθητών κατά τμήμα από 30 σε 25 σε όλες τις τάξεις* Την ουσιαστική ενίσχυση της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, για να μπορέσει να ανταποκριθεί αποτελεσματικά τόσο στην αντιμετώπιση, όσο και στην πρόληψη των σύγχρονων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που παρουσιάζονται στα σχολεία* Τη δημιουργία προγραμμάτων συνεργασίας με τα πανεπιστήμια, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την έρευνα και τις επιστημονικές δραστηριότητες που αναπτύσσονται στα πανεπιστήμιαΤάσσος ΠαπαδόπουλοςΠροτείνει:* Αλλαγές στο Ενιαίο Λύκειο (πρόταση για υιοθέτηση του συστήματος των κατευθύνσεων-δεσμών μαθημάτων με δυνατότητα περιορισμένης επιλογής μαθημάτων, η οποία αυξάνεται από τάξη σε τάξη)* Συμπλεγματοποίηση μικρών σχολικών μονάδων στην ύπαιθρο και δημιουργία περιφερειακών σχολείων* Οργάνωση τάξεων υποδοχής για ταχύρρυθμη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από αλλόγλωσσους μαθητές* Στελέχωση σχολικών μονάδων με φροντιστή* Αναβάθμιση και ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τη δημιουργία των πρώτων Τεχνολογικών Λυκείων, των οποίων οι απόφοιτοι θα προορίζονται για τεχνολογικές σπουδές και μετεξέλιξη των υφιστάμενων Τεχνικών Σχολών σε Επαγγελματικές Σχολές, οι οποίες θα παρέχουν διετή και τριετή προγράμματα επαγγελματικής κατεύθυνσης* Αγορά πρόσθετων 15.000 ηλεκτρονικών υπολογιστών, έτσι ώστε να αντιστοιχεί ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής ανά δύο μαθητές

Κωδικός άρθρου: 771363
ΠΟΛΙΤΗΣ - 03/02/2008, Σελίδα: 40
http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=771363&-V=articles&-p

Τριτοβάθμια
Ανάπτυξη της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης

Για την Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση ο Ιωάννης Κασουλίδης εισηγείται:* Αύξηση φοιτητικής χορηγίας* Δημιουργία 5000 νέων θέσεων σπουδών σε δημόσια πανεπιστήμια τα επόμενα πέντε χρόνια* Σαφή και λειτουργικό νομοθετικό διαχωρισμό της ανώτερης από την ανώτατη εκπαίδευση * Νομοθετική ρύθμιση του διαχωρισμού ακαδημαϊκών και επαγγελματικών ιδρυμάτων Ανώτερης Εκπαίδευσης* Διεθνή ανάθεση σε έγκριτο οργανισμό της αξιολόγησης όλων των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, δημόσιων και ιδιωτικών * Νομοθετική ρύθμιση για τη δημιουργία μη κρατικών μεταλυκειακών Σχολών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης * Προτεραιότητα στη δημιουργία Ιατρικού Πανεπιστημίου * Εισαγωγή συστήματος κινήτρων για την προαιρετική μετατροπή των μη κρατικών δομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μη κερδοσκοπικά ιδρύματα Για τον Δημήτρη Χριστόφια στόχος είναι να καταστεί η Κύπρος ποιοτικό περιφερειακό κέντρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία είναι:* Η περαιτέρω ανάπτυξη της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ώστε η Κύπρος να αποκτήσει την αυτοδυναμία της σε πανεπιστημιακά προγράμματα 1ου κύκλου, όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Ο κάθε νέος που θέλει, πρέπει να μπορεί να σπουδάσει στον τόπο του* Η δημιουργία νέων προπτυχιακών προγραμμάτων που να καλύπτουν νέες ειδικότητες, όπως για παράδειγμα την ιατρική, τις καλές τέχνες και τη νομική* Η υιοθέτηση ευέλικτων διαδρομών μάθησης, όχι μόνο για να διευκολύνεται η συνεχής διά βίου μάθηση και επαγγελματική κατάρτιση, αλλά και για να παρέχονται ευκαιρίες σε άτομα που δεν τις είχαν όταν ήταν σε νεαρότερη ηλικία να αποκτήσουν τυπικά ακαδημαϊκά προσόντα, μέσω της στήριξης του Ανοικτού Πανεπιστημίου* Η διασφάλιση ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα υπηρετούν με ευθύνη τη δημόσια αποστολή τους και θα προσφέρουν ποιοτικά προγράμματα σπουδών * Η ενίσχυση των υποδομών, όπως στέγαση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, για την επίλυση του σοβαρού στεγαστικού προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές και την προσέλκυση ποιοτικών ξένων φοιτητών* Η δημιουργία νόμου πλαισίου για την ανώτατη εκπαίδευση. Η ύπαρξη ξεχωριστών νόμων για το κάθε δημόσιο πανεπιστήμιο, για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, για τις ιδιωτικές σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τις παγκύπριες εξετάσεις κ.ο.κ. δημιουργεί πρακτικά προβλήματα σε σχέση με την εισαγωγή νέων ρυθμίσεων (κάθε νόμος πρέπει να τροποποιείται ξεχωριστά) με το ενδεχόμενο αντιφάσεων* Η σύσταση Φορέα για την Εξωτερική Διασφάλιση και Πιστοποίηση Ποιότητας και την Αναγνώριση Ακαδημαϊκών Προσόντων, με τη θέσπιση νέας ενιαίας νομοθεσίας, στην οποία να ενταχθούν και να ενισχυθούν οι υφιστάμενες νομοθεσίες (Συμβούλιο Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης - Πιστοποίησης, Επιτροπή Αξιολόγησης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, Κυπριακό Συμβούλιο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών, Συμβουλευτική Επιτροπή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης)* Η εισαγωγή Εθνικού Πλαισίου Προσόντων για την προώθηση της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής αναγνώρισης προσόντων που αποκτήθηκαν στην Κύπρο, εντός της Ευρώπης και ευρύτερα, προάγοντας έτσι την κινητικότητα των πολιτών της Κύπρου* Η εκπόνηση εθνικής πολιτικής για την έρευνα και η περαιτέρω ενίσχυση και ανάπτυξη της επιστημονικής έρευνας, με αύξηση των αντίστοιχων δημόσιων δαπανών στο 1% του Α.Ε.Π., με στόχο τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών και του ανθρώπινου δυναμικού (στήριξη διδακτορικών φοιτητών και νέων ερευνητών)* Η εισαγωγή νέων θεσμών για την οικονομική στήριξη των σπουδών για φοιτητές που έχουν ανάγκη οικονομικής στήριξης* Η εισαγωγή ενός μεγάλου προγράμματος υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές σε κλάδους που έχει ανάγκη η κοινωνία και η οικονομία * Η παροχή κινήτρων για επαναπατρισμό των Κυπρίων ακαδημαϊκών του εξωτερικούΟ Τάσσος Παπαδόπουλος υπέβαλε, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες προτάσεις:* αύξηση των διαθέσιμων θέσεων για φοιτητές στην Κύπρο στις 35.000 μέχρι το 2013 και ανάδειξη της Κύπρου ως πανεπιστημιακού εκπαιδευτικού κέντρου ψηλών προδιαγραφών, με τη δημιουργία νέων σχολών, την ανάπτυξη συνεργασίας των υφιστάμενων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με ξένα πανεπιστήμια και προσέλκυση ευρωπαίων και αλλοδαπών φοιτητών* παραχώρηση θέσεων σε εθνοφρουρούς για φοίτηση στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου* Θεσμοθέτηση του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας

Κωδικός άρθρου: 771368
ΠΟΛΙΤΗΣ - 03/02/2008, Σελίδα: 41
http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=771368&-V=articles&-p

Αναδόμηση Υπουργείου Παιδείας και επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Κι άλλα θέματα στο τραπέζι

Πέρα από τις προτάσεις τους για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και οι τρεις υποψήφιοι για την Προεδρία της Δημοκρατίας υπέβαλαν σωρεία εισηγήσεων και για άλλα θέματα, που αφορούν στους εκπαιδευτικούς, την παραπαιδεία, θέματα τεχνολογίας, αλλά και αναδόμησης του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας. Για τους εκπαιδευτικούς, ο Ιωάννης Κασουλίδης προτείνει την εισαγωγή ενός σύγχρονου και αξιοκρατικού συστήματος αξιολόγησης, δημιουργία παιδαγωγικών θέσεων προαγωγής με δυνατότητα επιλογής, αλλά και σταδιακή αλλαγή του συστήματος διορισμού εκπαιδευτικών.

Προτείνει παράλληλα διοικητική αναδιάρθρωση του Υπουργείου Παιδείας με:
* Εξαμηνιαία δημοσιοποίηση των δεικτών ποιότητας και απόδοσης του εκπαιδευτικού συστήματος.
* Δημιουργία μιας Διεύθυνσης για τη Διαχείριση Κοινοτικών Πόρων, με στόχο την αξιοποίηση στο μέγιστο προγραμμάτων, δυνατοτήτων και πόρων που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
* Δημιουργία Διεύθυνσης Έρευνας και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Για να εκλείψει η ανάγκη "παραπαιδείας", ο κ. Κασουλίδης προτείνει δημιουργία πρόσθετου (τέταρτου) προαιρετικού έτους λυκειακής εκπαίδευσης, ορθολογικότερη οργάνωση της επιλογής μαθημάτων και της εξειδίκευσης στο Λύκειο, καθώς και ενίσχυση διδασκαλίας ευρωπαϊκών γλωσσών.

Για να ανταποκριθούν τα παιδιά στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής, εισηγείται, τέλος, παροχή δωρεάν φορητού Η.Y στους μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου (μέθοδος χρηματοδότησης: ενοικιαγορά -leasing), εγκατάσταση ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο (Wi-Fi) σε όλα τα σχολεία και οικονομική ενίσχυση όλων των πρωτοετών φοιτητών για την απόκτηση φορητού Η.Υ. Από την πλευρά του ο Δημήτρης Χριστόφιας εισηγείται αναδιοργάνωση των διοικητικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος και υπογραμμίζει ότι θα προωθήσει την άμεση αναδόμηση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, η οποία συνεπάγεται την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και ευθυνών στις επαρχίες και τις σχολικές μονάδες και τη δημιουργία νέων επιτελικών δομών, καθώς και την εισαγωγή συστημάτων μηχανογράφησης για την τυποποίηση και επιτάχυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Για τους εκπαιδευτικούς υπογραμμίζει ότι θα προωθηθεί: η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης-με στόχο τη συνεχή ποιοτική βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος-, ο σχεδιασμός και η εισαγωγή εξειδικευμένων επιμορφωτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος, των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών σε κάθε στάδιο της σταδιοδρομίας τους, η θέσπιση κινήτρων για παρακολούθηση μεταπτυχιακών σπουδών από εκπαιδευτικούς, η εισαγωγή προγραμμάτων διά βίου εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, που θα τους επιτρέψουν να παραμένουν πάντα σε επαφή με τις τρέχουσες γνώσεις και ανακαλύψεις στην παιδαγωγική επιστήμη. Δεσμεύεται επίσης να προχωρήσει στην εφαρμογή ενός νέου συστήματος αξιολόγησης.

Σε ό,τι αφορά στην πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, ο Δημήτρης Χριστόφιας θα προωθήσει:* Την επιχορήγηση για αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή από όλους τους μαθητές, ώστε κάθε μαθητής να έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι* Τη διασφάλιση της γρήγορης σύνδεσης όλων των μαθητών με το διαδίκτυο από το σπίτι* Τη συνέχιση και διεύρυνση των προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας* Τη σύνδεση όλων των αιθουσών διδασκαλίας με το διαδίκτυο και την ύπαρξη ικανοποιητικού αριθμού ηλεκτρονικών υπολογιστών σε κάθε αίθουσαΑνάλογες εισηγήσεις υπέβαλε και ο Τάσσος Παπαδόπουλος.
Στο προεκλογικό του πρόγραμμα περιέχεται εισήγηση για δημιουργία "Σχολής Διευθυντών" για κατάρτιση των προσώπων που θα επιλέγονται να αναλάβουν διευθυντικά καθήκοντα. Περιέχονται επίσης οι ακόλουθες προτάσεις:* Σχέδιο παροχής κινήτρων για προώθηση της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών* Δημιουργία Αναθεωρητικού Μηχανισμού (Επιτροπής) από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού για την εξέταση των ενστάσεων των εκπαιδευτικών στην βαθμολόγηση τους στις ετήσιες εκθέσεις τους* Μείωση του απαιτούμενου χρόνου για την πρώτη αξιολόγηση των καθηγητώνΣε ό,τι αφορά στην αναδόμηση του Υπουργείου Παιδείας, αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη υποβλήθηκε σχετική πρόταση/έκθεση και περιέχεται στον αναθεωρημένο στρατηγικό σχεδιασμό για την Παιδεία. Όσο για την τεχνολογία, ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος δεσμεύθηκε για εισαγωγή στα σχολεία της διαδραστικής εκπαίδευσης και λειτουργία του Διαδικτυακού Σχολείου το 2009, αλλά και για αγορά πρόσθετων 15,000 ηλεκτρονικών υπολογιστών, έτσι ώστε να αντιστοιχεί ένας Η.Υ. ανά δύο μαθητές.

Κωδικός άρθρου: 771371
ΠΟΛΙΤΗΣ - 03/02/2008, Σελίδα: 42
http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=771371&-V=articles


Δεν υπάρχουν σχόλια: