Με την αλλαγή της κυβέρνησης είδα πολλά χαμόγελα τριγύρω. Δεν υπήρχε μετανάστης που να μας σταματούσε στο δρόμο να μας ρωτήσει το αποτέλεσμα των εκλογών που να μην χάρηκε για την εκλογή του υποψηφίου του Ακέλ στο προεδρικό αξίωμα. Ταυτόχρονα διάφοροι συνάδελφοι είχαν το άγχος μήπως το υπουργείο παιδείας πέσει στο ΔΗΚΟ, και κατ' επέκταση εφαρμοστούν τα διάφορα που ετοιμάζονταν για τον στρατηγικό σχεδιασμό καθώς και για διάφορες άλλες πτυχές της εκπαίδευσης. Πτυχές που έχουν να κάνουν με τον εκδημοκρατισμό της σε διάφορα επίπεδα, με ένα προοδευτικό προσανατολισμό και με την απάλειψη της ασέβειας της αρχής της μη διάκρισης μέσα από τις διάφορες εκπαιδευτικές πρακτικές.
Δεν τον γνωρίζω το νέο υπουργό. Έμαθα παραπάνω για αυτόν σήμερα που το συζητούσαμε με τους συναδέλφους. Φαίνεται να είναι τουλάχιστον άνθρωπος σχετικός με την εκπαίδευση. Είναι σημαντικό το ποιος έχει την εξουσία και το ποιος προΐσταται πολιτικά του επίσημου εκπαιδευτικού θεσμού. Παράλληλα όμως, είναι γνωστό ότι οι όποιες ενδεχόμενες καλές προθέσεις και η όποια ενδεχόμενη σκληρή δουλειά ενός προέδρου, υπουργού κτλ δεν είναι ποτέ αρκετή αν δεν υπάρχει και ο έλεγχος καθώς και η πίεση από την ίδια την κοινωνία προκειμένου να προκύψουν πολιτικές και πρακτικές προς το δικό της όφελος. Κι αυτό για πολλούς λόγους που δεν μπορώ να αναλύσω εδώ.
Όσο άκουγα λοιπόν το κατά πόσο ο νέος υπουργός είναι ή δεν είναι καλός και τι το καινούριο μπορεί να πράξει, σκεφτόμουνα τα λόγια του Γληνού, έτσι όπως τα διάβασα στη σελίδα μιας παράταξης δασκάλων της Ελλάδας (συγκεκριμένα τις Ανεξάρτητες Αυτόνομες Αγωνιστικές Ριζοσπαστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - όνομα σιδηρόδρομος). Το παραθέτω παρακάτω, χωρίς άλλα σχόλια.
Όλοι το εγνωρίσατε το σχολείον φυλακήν και το σχολείον υπνωτήριον, το σχολείον των λόγων, των γραμματικών τύπων και των κενών φράσεων, το σχολείον το σκοτεινόν εσωτερικώς και εξωτερικώς, το σχολείον του ευρώτος και του ψυχικού αποπνιγμού, το σχολείον οδοστρωτήρα και προκρούστην των ψυχών, το σχολείον το αφρονημάτιστον, το σχολείον που δίδει «χαρτιά» και τίποτε άλλο, το σχολείον το περιφρονούμενον από μαθητάς, από γονείς, από κοινωνίαν και πολιτείαν. Όλοι εγνωρίσατε το περιφρονητικόν μειδίαμα και την προσωνυμίαν «δάσκαλος» σημαίνουσαν τον φορέα πάσης πνευματικής μικρότητος, κοινωνικής πενιχρότητος και ατέλειας.
Δεν πρέπει να περιμένομεν μοιρολατρικώς την θεραπείαν εκ των άνω, ούτε από τους φορείς της επιστημονικής γνώσεως, ούτε από τους διοικητικούς προϊσταμένους, ούτε από τους κυβερνώντας. Εκ των κάτω το φως. Τούτο ισχύει δια πάσαν κοινωνικήν μεταρρύθμισιν και πρόοδον.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
15 σχόλια:
Αναρχοαυτόνομη μου εσύ... :-)
Μα ο Γληνός εν ήταν αναρχοαυτόνομος πρώτον. Δεύτερον, η αριστερά υποτίθεται ότι έχει να κάμει με τον κοινωνικό έλεγχο και όι με τη γραμμή της ηγεσίας. (από όσα κατάλαβα δηλαδή). Άρα, οκ, να ένι καλός ο υπουργός ας πούμε, αλλά χωρίς συλλογική τζιαι κοινή δράση των κοινωνικών ομάδων που εμπλέκονται άμεσα στην εκπαίδευση (δηλ. γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί)σάστα τζιαι εγύρασιν! Γιατί οι υπουργοί παν τζιαι έρκουνται, εμείς όμως είμαστε συνέχεια δαμέ, κάτω, χαμηλά, στη βάση της κοινωνίας.
Διερωτωμαι τι σπρώξιμο μπορεί να έχει ο νέος υπουργός από τις τουλάχιστον αποτυχεμένες εκπαιδευτικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών (ειδικά τη ΠΟΕΔ). Θα είναι τυχερός να μη βρει αντίσταση από αυτούς, σε κάθε προοδευτικό μέτρο που θα προσπαθήσει να εφαρμόσει.
Στο βαθμό που το σπρώξιμο θα είναι από άλλες εμπλεκόμενες ομάδες και τον καθένα ξεχωριστά έχω πολύ περισσότερη αισιοδοξία.
Θέλω να πω επίσης ότι η διάθεση, η προσωπικότητα, η αποφασιστικότητα και ο δυναμισμός του υπουργού έχουν σχέση με τις προοπτικές επιτυχίας. Θυμηθείτε το Νεοκλή πριν 1 χρόνο.
εταιρον εκατερον λεξιπενητα. θυμούμαι τζιαι γω διάφορες αγώνες για τους μετανάστες. εβοήθαν ότι ήταν τζιαμέ ο νεοκλής αλλά έπρεπε να ταράξουμεν τζιαι εμείς τον κώλον μας μετά συγχωρήσεως.
σαφώς η ποεδ θέλει ανανέωση, αλλά τούτο εν το μαζικό μας συνδικαλιστικό όργανο, μέσα σε τζιήνο μπορώ να δράσω ως εκπαιδευτικός. εν μπορώ ούτε θεωρώ ότι εν σωστό που άποψη τακτικής να κάμω δικό μου.
υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία ίσως στο πώς βλέπει ο κόσμος τους συνδικαλιζόμενους δασκάλους. εννεν όμως ούλλες οι απόψεις οι ίδιες.
άσε που, νομίζω ότι ο μόνος τρόπος να αντιδράσει η ποέδ (τζιαι όταν λέμε ποέδ εν εννοούμε το σύνολο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, αλλά 10-20 πλάσματα του ΔΣ) στο όποιο μέτρο πάει να εφαρμόσει το υπουργείο είναι αν τους επηρεάζει άμεσα ως προς ευκολως νοούμενα πράματα.
Άκουσα τον νέο υπουργό πριν μερικούς μήνες σε μια συζήτηση που είχε οργανώσει η "πρωτοβουλία σοσιαλιστών" και μου άρεσε. Αν τον αφήσουν τα κατεστημένα, μπορεί να κάμει πράματα (εντάξει όχι και θαύματα. Εδώ θάμαστε και θα τα λέμε.
Πολύ σωστά τα λογια του Γληνού , αλλά δεν ξέρω πόσοι άπό 'μας έχουμε την όρεξη να ξεβολευτούμε και να διεκδικήσουμε πράγματα. Πολύ φοβάμαι ότι ο "ωχαδερφισμός" και η "δημοσιοϋπαλληλίστικη" νοοτροπία μας έχουν κυριεύσει όλους. Μιλώντας γενικά , τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να μπορούν να πάρουν κάποιες αποφάσεις και όχι όλα να μας έρχονται πακέτο άνωθεν! Αυτό ισως να μας κινητοποιούσε και να μας έκανε να ασχοληθούμε πιο ενεργά με τα ζητήματα της εκπαίδευσης ώστε να πάψουμε να είμαστε απλοί διεκπεραιωτές των αποφάσεων κάποιων "σοφών" ,που μικρή σχέση έχουν με την εκπαιδευτική πραγματικότητα!!!
Υ.Γ. Τα παραπάνω αναφέρονται κυρίως στην Ελλάδα , γιατι δεν έχω ξεκάθαρη εικόνα των πραγμάτων στην Κύπρο. Ελπίζω να είναι καλύτερα τα πράγματα εκεί!
Ξέροντας τι θα είπεί κύπριος δάσκαλος, αμφιβάλλω τι θα φκεί αν περιμένετε που τα κάτω. Το πολλήν πολλήν να διεκδικήσουν ακόμα θκυό τρεις ώρες καινές να κουράζονται λλιγότερον. Αν τους αφήσεςι δε μόνους τους θα καταντήσουν να ντύνουν τα μωρά με ελληνικές σημαίες. Εγώ μόνον που τα πάνω περιμένω άσπρη μέρα στην παιδεία. Λυπούμαι δασκαλούα αλλά οι δασκάλοι δεν μου εμπνέουν τίποτε τζαι θα ήταν ανέντιμον να σου το κρύψω. Μακάρι να λανθάννουμαι τζαι αυτά που λαλώ να είναι απλά κατζίες. Άτομα σαν εσένα μου φαίνονται εξωγήινοι που μπορούν να επηρεάσουν μόνον την τάξην τους, άτε άτε έναν αέραν το σχολείον τους.
Το θετικό είναι ότι το θέμα των βιβλίων που είναι από τα πιο βασικά προβλήματα στην παιδία το έχει αντιληφθεί και η Ελλάδα (πρώτη) και προσπάθησε να το διορθώσει
Δυστυχώς όμως η προσπάθεια της προσέκρουσε σε εθνικιστικές οργανώσεις που ξεσήκωσαν τον κόσμο για δήθεν παραχάραξη της ήδη παραχαραγμένης Ιστορίας μας
Αυτές οι οργανώσεις μεταξύ άλλων οργάνωσαν σταυροφορία υποστήριξης του ΤΑΣΟΥ στην Ελλάδα και είναι πραγματικός πονοκέφαλος στην ελληνική κυβέρνηση
(και να σκεφτείτε ότι η Ν. Δημοκρατία που κυβερνά είναι Δεξιό κόμμα ..τόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα!)
@ Monachusx2,
Μήπως αναφέρεσαι στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Πρωτοβουλία Σοσιαλιστών στο HOLIDAY INN (στη Λευκωσία) το Δεκέμβρη; Εκεί είχε και μια καταπληκτική ομιλία από τον Γιάννη Ιωάννου (Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κύπρου) για την Παιδεία της Λύσης (του κυπριακού).
Anef_Oriwn
Δευτέρα 3/3/2008 – 7:01 μ.μ.
Καλή Σαρακοστή !
Πού εχάθης κόρη; Επρόσλαβεν σε ο Χριστόφιας συντονιστήν των λαϊκών επιτροπών ανατροπής της συντηρητικής παιδείας;
Acera μου, έπιαν με η άνοιξη τζιαι γυρίζω λίο παραπάνω που το κανονικό. Εν είμαι μέλος ή υποστηρικτής του ακέλ, άρα εν νομίζω να μου τηλεφωνήσει ποττέ ο Χριστόφιας. Κανένα όμορφο εδονόπουλο όμως εν θα με πείραζε
;-)
Επίσης, ίσως να λείπεις τζιαιρο που την Κύπρο. Οι δυνάμεις της προοδευτικής ας πούμε που σίουρα εν θα εκάμναν τα πράματα που περιγράφεις μπορεί να μεν συγκεντρώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία στα συνδικάτα των εκπαιδευτικών, αλλά σίουρα έχουν σημαντικά ποσοσοστά σε αυτά. Με τη δική τους παρέμβαση θα μπορούσαν να ευαισθητοποιηθούν/κινηθούν και παραπάνω δάσκαλοι. Αν τόσο καιρό επίστευκα ότι είμαι εξωγήινος, εν θα εμιλούσα με τον τρόπο που μιλώ. Νομίζω ότι εν επικίνδυνο για τους αριστερούς (με την ευρύτερη έννοια του όρου που λαλεί τζιαι ο νταλάρας) να απαξιούν τη βάση τζιαι να παρακαλούν να επιβληθούν αλλαγές. Μεν υποτιμάς τζιαι που τι είδους εκπαίδευση εφκήκαν οι εκπαιδευτικοί (αναφέρομαι τζιαι στις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης). Τούτα ούλλα χρειάζεται πολλή δουλειά μες στον κόσμο για να σάσουν. Τέλος, υπάρχουν θέματα /ζητήματα που εμείς βιώνουμε στην καθημερινότητά μας ως εκπαιδευτικοί τζιαι για τα οποία εν υπάρχουν ουσιαστικές λύσεις, τα οποία ένας υπουργός (ακριβώς επειδή εν στο γραφείο του τζιαι όι μες στα σχολεία) εν νομίζω να εν σε θέσει να τα ξέρει. Εκτός, αν τζιήνοι που τα ξέρουν ενωθούν τζιαι δράσουν για να τα γνωστοποιήσουν.
Λεει ο συμπαθής δυσλεκτικός δάσκαλος:
"Πολύ σωστά τα λογια του Γληνού , αλλά δεν ξέρω πόσοι άπό 'μας έχουμε την όρεξη να ξεβολευτούμε και να διεκδικήσουμε πράγματα."
Συμφωνώ.
Από την άλλη όμως, πότε ρε συ αυτοί που ήθελαν να αλλάξουν τα πράγματα ξεκίνησαν με τη σιγουριά ότι είναι οι περισσότεροι...?
Το μόνο παρήγορο της υπόθεσης, είναι πως ο νέος υπουργός είναι τουλάχιστον άνθρωπος της εκπαίδευσης. Τώρα, το κατά πόσον έχει ιδέα για την πραγματική κατάσταση σε τάξεις δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων και τεχνικών σχολών, αυτό να είστε σίγουροι, θα φανεί λίαν συντόμως (Α ΡΕ ΚΑΤΑΚΑΗΜΕΝΗ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ...)
Δημοσίευση σχολίου