22 Ιουν 2008

Parking και Ευρωπαϊκή Ένωση

Πριν λίες μέρες εθκιάβασα σε ένα βιβλίο ότι τα ολοήμερα σχολεία προκύπτουν που την κοινωνική ανάγκη φύλαξης των μαθητών, επειδή τα ωράρια των εργαζόμενων γονιών τους επεκτείνονται τζιαι γίνονται ούλλο τζιαι πιο βάρβαρα.

Προσωπικά, από όσα έχω δει να γίνονται στα ολοήμερα, εν ξέρω αν έχουν όντως ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία, ή αν πρόκειται για ένα θεσμό που απλά ποσκολιά τα κοπελούθκια. Παράλληλα με την αμφισβήτηση που υπάρχει (προφανώς όι μόνο που μένα, αλλά τζιαι που ανθρώπους που το εμελετήσαν το θέμα) για το ολοήμερο σχολείο (εθκιάβαζα τζιαι στον Πολίτη ότι στην Τζιυπερούντα οι γονιοί ξεσηκώνονται ενάντια στο υποχρεωτικό ολοήμερο που εφαρμόστηκε τζιαμέ), που παιδαγωγική άποψη, βλέπουμε ότι ανατίθενται υπηρεσίες σε ιδιώτες, τζιαι το εργασιακό καθεστώς εν ωρομισθιακό.

Μετά εθκιάβασα ένα άρθρο στον Φιλελεύθερο, που έλεγε ακριβώς για το άγχος των μανάδων τωρά που εκλείσαν για το καλοτζιαίρι τα δημοτικά τζιαι για το πού εννα τα αφήνουν όσο τζιήνες εννα δουλεύκουν.

Στις εφημερίδες επίσης τούτες τες μέρες έπαιζε τζιαι ότι οι χώρες της ΕΕ εκτός που μερικές, ανάμεσά τους τζιαι η Κύπρος, θέλουν να αυξηθούν οι ώρες εργασίας εβδομαδιαίως που 48 μέχρι και σε 60.

Αν τα μωρά, στερηθούν τον ελεύθερο χρόνο τους, τον οποίο τους συρρικνώνουμε εμείς οι μεγάλοι ούλλο τζιαι πιο πολλά (στην Ελλάδα για παράδειγμα υπάρχουν έρευνες που αποδεικνύουν ότι η πιο σκληρά εργαζόμενη κοινωνική ομάδα εν οι μαθητές), καταλαβαίνουμε τις συνέπειες. Φαντάζεται κάποιος να ένι 7-8 χρονών, να ξυπνά στις 6:30, να πααίνει σχολείο, να τελειώνει στις 1.05 με 40 λεπτά συνολικά διάλειμμα, τζιαι αμέσως μετά να πρέπει να τρώει (τζιαι το φαΐ, πληρώνει το, άσχετα αν η τιμή εν χαμηλή - μπορεί τα σχολεία να μεν τα αγοράσαν ιδιώτες, αλλά ο χαρακτηρισμός "δωρεάν" στην εκπαίδευσή μας, σαν να τζιαι πάει περίπατο), να θκιαβάζει τζιαι να ποσκολιέται, μέσα στους ίδιους τοίχους. Εν σαν το Wall των Pink Floyd, ένα εργοστάσια παραγωγής. Παράγεις ανθρώπους που συνηθίζουν να παραμένουν στον ίδιο τόπο με ωράρια παράλογα. Ύστερα αναρωθκιούμαστε γιατί τα μωρά εν αγαπούν τα σχολεία
(το λίνκι δείχνει πώς θέλαμεν εμείς ως μαθητές τζιαι τα μωρά σήμερα να φεύκουμε που τα σχολεία μας). Γιατί εμείς εν σιαιρούμαστε άμα φεύκουμε που τη δουλειά; Εθκιάβαζα τζιαι ένα άρθρο ενός Εγγλέζου προφέσορα που ελάλε, ότι τζιήνο που θέλουν να κάμουν οι μάστροι στην εκπαίδευση ένι όι τόσο να έχουν άμεσα κέρδη τζιαι επενδύσεις που τον τομέα τούτο, όσο το να διαμορφώσουν την ποιότητα των μελλοντικών τους εργαζομένων. Εν συμφωνώ, απόλυτα με τούτη τη θέση, αλλά ότι το σχολείο ως θεσμός του κατεστημένου, επιβάλλει όσα το κατεστημένο θέλει να ορίζει, εν κάτι που λένε πολλοί κοινωνιολόγοι της εκπαίδευσης τζιαι όι μόνο.

Ο άλλος προβληματισμός ένι ότι φαίνεται οι γονιοί οι ίδιοι να αντιμετωπίζουν το ολοήμερο παραπάνω ως χώρο φύλαξης για τα παιθκιά τους, παρά να έχουν κάποιες απαιτήσεις που να σχετίζονται με τους εκπαιδευτικούς τζιαι παιδαγωγικούς στόχους που θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική δραστηριότητα. Κατανοώ ότι βολεύκει τον κάθε εργαζόμενο να έσιει κάπου να αφήκει το μωρό του ως τες 4 το δείλις, αλλά τούτο εν θα πρέπει να τον κάμει να θεωρεί το τι γίνεται μεταξύ 1-4 λιόττερο κριτικά που το τι γίνεται ως τις 1. Βέβαια, πολλές φορές, με λύπη μου παρατηρώ, ότι τζιήνο που ενδιαφέρει τους γονείς ένι να κάμεις ούλλες τες σελίδες των βιβλίων...

Τελοσπάντων, μεν επεκταθώ δαμέ, απλά νομίζω ότι πρέπει να εξεταστεί πώς οι γονείς να ένι ενήμεροι για τα ζητήματα που αφορούν τα όσα διαδραματίζονται στα σχολεία μας, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στην εμπλοκή τους στην σχολική ζωή του παιδιού τους τζιαι στα όσα τους αφορούν ως προς το σχολείο (για μένα τούτο εν όι μόνο θεμιτό, αλλά απαραίτητο) τζιαι να επεμβαίνουν με παραγωγικό τρόπο σε συνεργασία με τα παιθκιά τους τζιαι τους δασκάλους τους.

Είδες τι παθαίνει το πλάσμα άμα θκιαβάζει πολλά; Πάλε σκόρπιες σκέψεις...

13 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Παρόλον που σκόρπιες, οι κουβέντες σου έχουν βάσην τζαι με προβληματίζουν. Ήμουν ένθερμος υπστήρηκτής του ολοήμερου. (να μεν τα μεγαλοποιούμεν τζιόλας, μέχρι τες 4 δεν μιλούμεν για ολοήμερον).

Εδώ τα μωρά τα πέρνεις σχολείον η ώρα οκτώ παρά κάρτον, Πάεις να τα πιάσεις η ώρα εντεκάμιση. Τα παίρνεις πίσω η ώρα θκυό παρά κάρτον για να ξανασυνάξεις η ώρα τέσσερεις. Εκτός βέβαια από την τετάρτη που όλα τα μωρά έχουν αργείαν, τζαι εκτός από μιαν ακόμα έναν απόγευμαν που εξαρτάται που την τάξη.

Καταλαβαίνεις ότι αυτόν σημαίνει Η ΓΕΝΑΊΚΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ ΤΖΑΙ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, κάτι που δεν συνάδει με την σύχρονην αντίληψην της οικογένειας τζαι της γεναίκας. Εδώ οι φασίστες τζαι οι συντηρητικοί αγωνίζονται με τα δόντια να διατηρηθεί αυτό το σύστημα διότι όπως λεν το μωρόν χρειάζεται την μάμμαν του τζαι άμαν κάμεις κοπελλούθκια είναι για να τα νεώννεις εσύ τζαι όχι να τα νεώννει το κράτος με τους φόρους μας.

Μεταξύ αυτού που λαλείς εσύ τζαι αυτού που σου περιγράφω νομίζω ότι υπάρχει κάτι το ενδιάμεσον.

the Idiot Mouflon είπε...

Ο Διοικητής Τάγματος "Ττάππος" έλεγε, "άμα ο στρατιώτης δεν έχει να κάνει δουλειά, τότε σκέφτεται το κακό".

Εγώ έλεγα, "άμα ο στρατιώτης δεν έχει να κάνει δουλειά, τότε σκέφτεται".

Οταν οι νέοι - μαθητές βρίσκουν ελεύθερο χρόνο τότε εμπλέκονται σε "αντιπαραγωγικές" συμπεριφορές και "απορυθμίζονται", δλδ. υπάρχει ο κίνδυνος να "ξεμάθουν" τις συμπεριφορές υποταγής που το Εκπαιδευτικό Σύστημα τους επιβάλλει.

Άλλοι μηχανισμοί "εκμάθησης" τέτοιων συμπεριφορών υπάρχουν και εκτός σχολείου ... τα νεανικά, εύπλαστα μυαλά όμως ενδέχεται να "ξωκείλουν".

Από την άλλη, ο ελεύθερος χρόνος απαιτεί από τους γονείς να αφιερώσουν μέρος της ζωής τους στα παιδιά με ουσιαστικό τρόπο ενώ θα μπορούσαν να το αφιερώνουν σε άλλες "παραγωγικές συμπεριφορές", δλδ. στο να συνεχίζουν οι ίδιοι τη δική τους κατήχηση στο δόγμα "καταναλώνω άρα υπάρχω", στο να ενθαρρύνουν τη δική τους παράδοση στους Μηχανισμούς Ικανοποίησης Καταναλωτών.... έστω, στο να φροντίζουν για τον οικογενειακό εγκλωβισμό μέσω του αγώνα για εξασφάλιση των χρημάτων που χρειάζονται για τα ιδιαίτερα του μωρού, για το Χ-ΒΟΧ, για...

Η ντιρεκτίβα είναι σαφέστατη: καμία στιγμή απεγκλωβισμού δεν είναι παραγωγική... και επομένως πρέπει να πατάσσεται.

sombraluz είπε...

Αν σε ενδιαφέρει το ζήτημα των αντιλήψεων για το ολοήμερο σχολείο ίσως βρεις εδώ: http://www.paremvasis.gr/2004/ek080104.htm
μερικά στοιχεία.

Ανώνυμος είπε...

Ασέρα μιλας για την Ελβετία?
& κανένας εν λαλέι τπτ?Κανένας εν διαμαρτύρεται?Γιατί τούντο ωράριο?Πολλά περίεργο ακούεται.Αν έσιης την καλωσύνη γράψε 2-3 πράματα παραπάνω για την εκπαίδευση τζειμέσα.

@δασκαλούα
Είπες"Ύστερα αναρωθκιούμαστε γιατί τα μωρά εν αγαπούν τα σχολεία "
Σωστό αλλά εν ηξέρω και τα φιλανδάκια ήντα γνώμη έχουν για το σχολέιο τους

stalamatia είπε...

έχουν βαλθεί τον άνθρωπο που το πρωί ως τη νύκτα να τον έχουν έξω που το σπίτι του .Με τα ωράρια που θέλουν να μας επιβάλουν 60 ώρες και ποιος ξέρει πόσες ακόμα θέλουν να μας προσθέσουν στο μέλλον ,αρχίζουν με τα μωρά αν από κούνια μάθει να λείπει από το σπίτι όλη μέρα μεγαλώνοντας δεν θα διαμαρτυρηθεί για τις πολλές ώρες που θα δουλεύει ή δεν θα νοιάζετε που το μωρό του θα το βλέπει την ώρα που θα πάνε για ύπνο μόνο.Κληνύκτα.

Ανώνυμος είπε...

@ aceras

Απολογούμαι για την καθυστέρηση. Λοιπόν, το σύστημα στην Ελβετία είναι όντως προβληματικό. Σαφώς καταλαβαίνεις ο΄τι δεν με βρίσκει σύμφωνη.

Νομίζω όμως ότι έχουμε μπερδέψει το ρόλο του εκπαιδευτικού/παιδαγωγού με το ρόλο της baby sitter. Θα μπορούσε κανείς να προτείνει διάφορα όπως, να σχολνούν τα μωρά κανονικά τζιαι να υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένα κέντρα για τη φύλαξή τους στους χώρους εργασίας ή σε κάθε γειτονιά, ώστε οι γονείς να τα αφήνουν στη γειτονιά της δουλειάς τους. Ή, να διαμορφωθούν σχολεία τέτοια που όντως να εξυπηρετούν συγκεκριμένους στόχους τζιαι να μεν λειτουργούν ως ποσκόλιον, πράμα που το βλέπω χλωμό, επειδή φαίνεται ότι η απόδοση των μαθητών από το μεσημεριανό φαγητό τζιαι μετά ππέφτει σημαντικά ώστε να ένι σε θέση να ανταποκριθούν σε τέθκοιους στόχους. Βέβαια, τούτο εννεν δεδομένο, εν η δική μου αίσθηση, οπότε θα ψάξω να δω αν υπάρχει περαιτέρω έρευνα πάνω στο θέμα για να σου πω.

@ αχάπαρος.

Ελπίζω να ανταποκριθεί στο ερώτημά σου ο \Ασέρας γιατί όντως εν ενδιαφέρον να εξετάζουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων χωρών.

Τζιαι επειδή πολύς μύθος ππέφτει για τη Φινλανδία, αντιγράφω κομμάτι ενός σχόλιού μου σε παλαιότερο κείμενο που φιλοξενούσα στο μπλογκ, στα πλαίσια του αφιερώματος στα κυπριακά σχολεία.

Τα σχολεία στη Φιλανδία είναι πλήρως υποταγμένα στην τοπική αυτοδιοίκηση και χρηματοδοτούνται κατά 50% από εκεί. Όμως σε κάθε περιοχή οι πόροι της τοπικής αυτοδιοίκησης διαφέρουν, άρα, δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων ως προς την υλικοτεχνική υποδομή και τα προγράμματα σπουδών.

Στη Φιλανδία, μετά το πέρας της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μόνο το 50% των μαθητών συνεχίζουν και στο λύκειο, ενώ οι υπόλοιποι παρακολουθούν τον υποβαθμισμένο κλάδο της επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κάποιο είδος ευέλικτης κατάρτισης.

Το φιλανδικό μοντέλο, σημαίνει λίγες κρατικές δαπάνες, υπερβολική έμφαση στην κατάρτιση (που σε κάνει ευάλωτο σε εργασιακά δικαιώματα και διεκδικήσεις), και δείχνει ότι ενώ γενικά οι σκανδιναβικές χώρες λειτουργούσαν ως τώρα ως παράδειγμα επιτυχίας του καπιταλιστικού συστήματος, ότι υπάρχει η τάση να οδηγηθούν οι κοινωνίες αυτές σε χώρες με ανεργία και αύξηση της φτώχειας κτλ.


Άρα, Αχάπαρε, εν νομίζω να εν τόσο ευτυχισμένα ούτε τα μωρά στη Φιλανδία...

@Σταλαματία.
Έχεις απόλυτο δίκιο.

@sobraluz

Διαβάζω συχνά τις παρεμβάσεις, μόλις προκάμω, θα πάω να δω τι λένε αναλυτικά για τα ολοήμερα, γιατί ομολογώ ότι δεν το έψαξα και πολύ για να γράψω αυτά που έγραψα. Πήρα αφορμή μόνο 2-3 βιβλία, 2-3 δημοσιεύματα και έναν προφέσορα άγγλο τον Hatchins αν θυμάμαι καλά το όνομά του. Οπότε, ναι, σηκώνει τζιαι άλλο ψάξιμο...

Αρμός είπε...

Καλημέρα, καλώς σε βρίσκω και καλό Σαββατοκύριακο!

Ανώνυμος είπε...

Δασκαλούα εν νομίζω ναv τόσο αληθή τούτα που είπες για το φιλανδικό μοντέλο.Που ήβρες την συγκεκριμένη πηγή?

Aceras Anthropophorum είπε...

Δασκαλούα πέρασε που το στενό μου γιατί έχει εθελοντική δουλειά. Εσύ ξέρεις που συνδικαλιστικά. Πρέπει να κινητοποιήσουμε και εκτός της μπλογκοσφάιρας.

Ανώνυμος είπε...

@ aceras: Αμέσως!

@ αχάπαρος: Δυστυχώς δεν μπορώ αυτή την περίοδο να ξαναβρώ τις πηγές... Δες κι αυτό για το φινλανδικό μοντέλο όμως: http://www.paremvaseis.org/oramaypepth.htm Μόλις μπορέσω θα επανέλθω πιο συγκεκριμένα, με συγχωρείς αλλά είμαι σε πυρετώδεις προετοιμασίες για ένα θέμα. Θα με ενδιέφερε να ανέπτυσσες περισσότερο τη δική σου άποψη και ανάλυση για το φινλανδικό μοντέλο, αν θα το ήθελες κι εσύ..

Ανώνυμος είπε...

Το site που έβαλες έτυχε να το δω πιο παλια όταν ειχα την απορία για το τι εν τούτο το περίφημο Φιλανδικό μοντελο.Anw.Μια εικόνα εν τούτη:
http://www.edu.fi/english/SubPage.asp?path=500,4699
Να πω την αμαρτια μου ερωτησα σε να μου πεις που ήβρες τούτα που έγραψες διότι "εμύρισε" μου μια κλασσικού τύπου ελλαδική πηγή έντονα αντιδραστικού ύφους.Εν ξέρω να είμαι σωστός.

Επειδή αρέσκει μου το δια ταύτα λέω τούτα.

Δεν αναμένεις ποτε να προωτοπορήσεις σε κάτι, με μειωμένες δαπάνες.Τα σχολέια χρηματοδοτούνται ανάλογα με ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ που ισχύει για όλα τα σχολεια με αντικειμενικότητα και διαφάνεια.Η Φιλανδια αποτελει την επιτομή τοων 2 τελευταίων όρων.

Ο κλάδος της επαγγελματικής εκπαίδευσης γιατί ναν υποβαθμισμενος?ΤΟ κάθε παιδί ανάλογα προς τα ου ρέπει.
Και οι 2 μορφες λυκείων οδηγούν στα πανεπιστήμια της χώρας.Μια τριτβάθμια εκαίδευση που εδωσε την ευκαιρία σε 5 εκατομύρια άτομα να δημιργήσουν ένα κολοσσό και να πρωτευσει σε τομέα της υψηλής τεχνολίας.


Θα μπορούσα να αναφέρω και άλλες αναληθειες αλλά εν εσιη τόσο νόημα .Σημαντικό είνμαι ότι στο διεθνή διαγωνισμό PISA η φιλανδία πρωτεύει.Πράγμα που δεν συνέβαινε παλαιότερα.
Ενα ωραίο review
http://in-global-context.blogspot.com/2007/09/finlands-education-noteworthy.html

Για μένα θα ήταν ευλογία για την χώρα μας να έιχαμε το φινλανδικό σύστημα αλλά εν νομίζω να αρέσει σε τζίνους που εν θελουν κατάργηση των λιστών διορισμού...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ αχάπαρε,

Δυστυχώς χτυπώ κάτι δωδεκάωρα και γενικά δεν έχω χρόνο για ιντερνετοστοχασμό.

Όμως, αντιδραστική μπορεί να είμαι. Γιατί δεν θέλω να αποδεχτώ κανένα σύστημα εκπαίδευσης που να στηρίζεται στην αξιολο΄γηση και στην τοπική αυτοδιοικηση. Γιατί οι τοπικές αυτοδιοικήσεις έχουν πόρους διαφόρων ταχυτήτων. και γιατί οι αξιολογήσεις γίνονται με ενιαίο τρόπο ενώ η κοινωνική προέλευση των μαθητών δεν είναι ενιαία.

ποιος μπορεί να εξισωσει τους αγιους αναργύρους στην λάρνακα, τη φανερωμένη στη λευκωσία, με το πεύκιος γεωργιάδης ή το τέταρτο αγλαντζιάς;

Βιβλιογραφία που αποδεικνύει το μύθο της αντικειμενικότητας της αξιολογησης και το πώς λειτουργεί σε διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα υπάρχει πλούσια. καθώς και βιβλιογραφία από τη δεκαετία του εξήντα/εβδομήντα που δείχνει το μύθο των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, και που αναφέρεται σε κάθε βιβλίο κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης που σέβεται τον εαυτό της.

Για να μεν μιλη΄σω, τζιαι για το τι επιπτώσεις έσιει εργασιακά για τους δασκάλους τούτοι ούλλοι η ιστορία, που αν δεν έχουμε ζωή εμείς δαμέ 1 φορά σε τέθκοια συστήματα εν έχουν 100.

όσο για το διαγωνισμό που αναφέρεις είναι ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που άπτεται τζιαι σε θέματα νοητικής ανάπτυξης τζιαι δομής σε σχέση με την πάσης φύσης προέλευση...

Η επαγγελματική εκπαίδευση υπάρχει για άλλους λόγους τζιαι όι για δικαίωμα επιλογής....

Ένιωσα την ανάγκη να τα πω τούτα ξέροντας πως εν θα σε καλύψω γιατί δεν έχω τις αναφορές. (άμα λες κα΄τι σε κάποιον εν διαφορετικό που το να του πετάσσεις τζιαι μια βιβλιογραφία που δαμέ ως τζικάτω).

Δυστυχώς εν έχω έτσι χρόνο, τζιαι με την ευκαιρία, να πω ότι αν ξαναγράψω κάτι δαμέσα μάλλον θα είναι από Σεπτέμβρη - Οκτώβρη τζιαι ύστερα. Να ευχηθώ λοιπόν, καλό καλοκαίρι και σε σένα και σε όσους τυχόν διαβάσουν τούτο το σχόλιο. Από Σεπτέμβρη - Οκτώβρη αν επανέλθω θα επανέλθω με βιβλιογραφίες, οπότε... :-). τα λέμε ως τότε. Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλιά σου κι εσένα κι όλους τους υπόλοιπους. Ίσως να τα ξαναπούμε.

Ανώνυμος είπε...

ππεφτει τζαι ενι...........γράφε κόρη μου κανονικά...........ποτέ μου δεν κατάλαβα αυτή την ανούσια υπερπροσπάθεια να γράφουν κάποιοι όπως μιλάνε...........οκ να γραφτεί κανέναν κυπριακόν αλλά οι να γίνεται όλη αυτή η υποκριτική υπερπροσπάθεια