3 Ιουν 2007

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Καλά το τι γέλιο έπεσε με τους τέσσερις τομείς αξιολόγησης του εκπαιδευτικού (έτσι όπως τους βρήκα στο σάιτ της δήκι), δεν λέγεται.

Θα προσπεράσω επί του παρόντος τους πρώτους τρεις, όχι πως δεν υπάρχει τίποτα άξιο σχολιασμού, αλλά για να προλάβω να πάω και εκδρομή επιτέλους σήμερα, και θα πάω κατευθείαν στον 4ο. Ο τέταρτος τομέας, συνάδελφοι και συναδέλφισσες, αφορά τη συμπεριφορά μας και τη δράση μας.

"Γενική Συμπεριφορά - Δράση"
Περιβολή , ομιλία και γενικοί τρόποι συμπεριφοράς.
Δηλαδή, αν έχω τατουάζ και σκουλαρίκια και δεν φοράω ταγιέρ, τι βαθμό παίρνω στην περιβολή; Τι εννοεί όταν λέει ομιλία; Πώς αξιολογούνται οι γενικοί τρόποι συμπεριφοράς;

"Κοινωνικότητα - αξιοπρέπεια."
Αξιολογείται η κοινωνικότητα και η αξιοπρέπειά μου;

o "Επιδεκτικότητα σε εισηγήσεις αλλά και θάρρος γνώμης."

o "Ηθική οντότητα."
ΧΑ ΧΑ ΧΑ! Τάξις και ηθική, έλεγε και το ελληνικό σήριαλ

o "Σχέσεις προς ανωτέρους , μαθητές , γονείς κ.τ.λ."
Με τους μαθητές και τους γονείς ας το προσπεράσουμε, με τους ανώτερους που υπάρχει φύσει σύγκρουση πολλές φορές τι είδους σχέσεις θέλουν; Υποτακτικές;
o Συμβολή στην ανάπτυξη καλών τρόπων μεταξύ των μαθητών.

o "Καλλιέργεια αγάπης προς το συνάνθρωπο και το εθνικό σύνολο και ευλάβειας προς το θείο."
Άλλο ο συνάνθρωπος και άλλο το ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ. Και αν αυτό το κάνουν γιατί είμαστε οι αρμόδιοι φορείς της εκπαίδευσης των Ε/Κ λες και είμαστε ακόμα στο 60 όπου η παιδεία ήταν θέμα της κάθε κοινότητας ξεχωριστά, τότε να καταργηθεί το υπουργείο παιδείας που είναι αντισυνταγματικό και να έχουμε πάλι τους θεσμούς που προβλέπονται από τη Ζυρίχη για την παιδεία.

Καλά αυτό το ευλάβεια προς το θείο... Ποιον θείο; Το θείο-Νώντα; Τον έλα στο θείο, μωρό μου; Ε;

o "Διαφώτιση γονέων , προσκοπισμός , οδηγισμός , φιλανθρωπική δράση, πολιτιστική δράση , πνευματική δράση , θρησκευτική δράση."

Οκ, ας προσπεράσουμε στα γρήγορα τον προσκοπισμό/οδηγισμό και πώς μας προέκυψαν και ποιους ακριβώς εξυπηρετούν. Ας προσπεράσουμε στα γρήγορα και τη φιλανθρωπική δράση, επέκταση της μη διεκδικητικότητας από το κράτος για τις ομάδες πληθυσμού που χρειάζονται επιπρόσθετη στήριξη, ας μην πούμε για το πώς θα κρίνει ένας επιθεωρητής που συνήθως δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τα πολιτιστικά και τα πνευματικά το δικό μου τρόπο αντίληψης πολιτισμού και πνεύματος, η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ; Τι θρησκευτική δράση; Πάω κάθε μέρα στην παγόδα μου και προσεύχομαι, μετράει; Ή μήπως έχει να κάνει με τους ελληνορθόδοξους εκκλησιασμούς και τη διδασκαλία στα κατηχητικά καθώς και το ιερό μυστήριο της εξομολόγησης; Ή μήπως πόσους αιώνες μετά το 313 που υπογράφτηκε το διάταγμα της ανεξιθρησκείας, ακόμα απαγορεύεται να έχεις άλλη θρησκεία από την ορθόδοξη ή και να είσαι άθεος;


o "Συμβολή στην ανάπτυξη δημοκρατικού πολίτη και των δημοκρατικών ιδεωδών ( μαθητική αυτοδιοίκηση , ανάληψη ευθυνών και επίδειξη δημιουργικών πρωτοβουλιών από τους μαθητές, ανάπτυξη αλληλοσεβασμού και αλληλοαποδοχής, σεβασμός προς τη γνώμη της πλειοψηφίας."

Τα χω δει αυτά με τις δημιουργικές πρωτοβουλίες των μαθητών πώς γίνονται. Χωρίς κανένα σεβασμό προς τη δημιουργικότητά τους συνήθως και πνίγοντας κάθε ομορφιά. γιατί συνήθως έχουν τα λαθάκια τους κάτι τέτοιες προσπάθειες (που γίνονται δηλαδή όντως από τα παιδιά), λαθάκια αναμενόμενα για την ηλικία ή/και το επίπεδο της τάξης. Στο τέλος τα γράφουν χωρίς καμιά αιδώ μόνοι τους οι δάσκαλοι (ευτυχώς δεν έχουν δει παρά 2-3 τέτοιους) και όντως μετά τα μοστράρουν στους ανώτερους ως πρωτοβουλίες των μαθητών, δημιουργικές κιόλας!

o "Σεβασμός προς τους νόμους της πολιτείας και τη νόμιμη ηγεσία της."
Αναρωτιέμαι αν μετρά το παράνομο παρκάρισμα. Ελπίζω να μην ξέρουν ότι έφαγα πρόστιμο για ταχύτητα πριν 2-3 χρόνια. Διαφορετικά τι δάσκαλος είμαι;

Μου φαίνεται ότι είναι πολλά που μπορούν να ειπωθούν. Το να μείνουμε στο γέλιο θα είναι το ανησυχητικό. Τώρα που παν να μας μπήξουν κι άλλα που θα εντατικοποιήσουν ακόμα παραπάνω τους όρους εργασίας μας, δεν σημαίνει ότι μένοντας με τα παλιά συστήματα θα είμαστε οκ. Και αυτά είναι μάπα το καρπούζι. Αναχρονιστικά ως εκεί που δεν πάει. Τα άλλα, το νέο σύστημα αξιολόγησης δηλαδή, δεν είναι γιατί συμβαδίζει σύμφωνα με τις μοντέρνες, προοδευτικές αντιλήψεις αλλά για να εξυπηρετήσει τους νόμους της αγοράς. Αν όμως εντάξουμε τα σχολεία μας στην αγορά, τότε αλίμονο σε μας και στα παιδιά που θα είναι αναγκασμένα να φοιτούν σε τέτοια σχολεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: