13 Ιουν 2007

Το φακέλωμα των εκπαιδευτικών και το αντάρτικο πόλης

Καταγγέλλουμε το Υπουργείο Παιδείας

Αποκαλύφθηκε πρόσφατα ότι στο Υπουργείο Παιδείας (και Πολιτισμού) τηρούνται μυστικοί φάκελοι για τον κάθε εκπαιδευτικό, όπου εκεί καταχωρούνται ανώνυμες καταγγελίες εναντίον τους.

Το εκπληκτικό και πιο ανησυχητικό δεν είναι η αποκάλυψη αυτή καθεαυτή, αλλά
το σούργελο που ακολούθησε με δηλώσεις του ίδιου του Υπουργού και λειτουργών
του Υπουργείου: Λίγο πολύ μας είπαν, ότι αυτές τις καταγγελίες κάπου πρέπει
να τις καταχωρούν, κάποια στιγμή μπορεί να φανούν χρήσιμες, οι περισσότερες
αποδεικνύονται βάσιμες άρα πρέπει να τις διερευνούμε διακριτικά. Πολύ φοβόμαστε
ότι τέτοιες και παρόμοιες αποκαλύψεις, στο τέλος θα γίνουν περίπου αποδεκτές
πρακτικές, μέρος μιας καινούριας κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας, αν τις αφήνουμε να περνάνε έτσι. Ο Big Brother, η
μυθιστορηματική προφητεία του
1984 του George Orwell, δεν επαληθεύεται μόνο στην τηλεόραση. Η διάβρωση των
ατομικών ελευθεριών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, και η σταδιακή προώθηση πρακτικών
ολοκληρωτισμού στις δυτικές κοινωνίες
συμβαδίζει εδώ και χρόνια με την πιο
ανειλικρινή δημαγωγία για δήθεν διεύρυνση και εμβάθυνση της δημοκρατίας και την "κοινωνία των πολιτών". Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πάλι στους καθηγητές, την εισβολή της αστυνομίας στα σπίτια μας με πρόσχημα την "καταπολέμηση της παραπαιδείας". Ιδιαίτερα σε χώρους σαν την εκπαίδευση, όπου προωθείται όλο και περισσότερο ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς - με τη δικαιολογία της αξιοκρατίας και της αποτελεσματικής
αξιολόγησης - η νομιμοποίηση των ανώνυμων καταγγελιών δηλητηριάζει ακόμα περισσότερο την ατμόσφαιρα σε ένα χώρο όπου η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη
συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς είναι απαραίτητη για την αποτελεσματικότητά τους ως δάσκαλοι και καθηγητές.

Η ευθύνη για την αντίστασή μας βαρύνει, βέβαια πρώτα τις συνδικαλιστικές μας
οργανώσεις. Πρέπει να πούμε ότι η ως τώρα αντίδρασή τους σε αυτά που
συνέβηκαν δεν είναι τόσο έντονη όσο θα έπρεπε.

Την ίδια στιγμή όμως, το σύστημα του χαφιεδισμού έχει λεπτές ισορροπίες και
με λίγη όρεξη και φαντασία μπορεί να μετατραπεί σε ένα μπάχαλο. Και επειδή
κάποια πράγματα για να αντιμετωπισθούν, βοηθάει να αναδειχθούν οι αδυναμίες
τους, αποφασίσαμε να δράσουμε.

Είμαστε μία ομάδα εκπαιδευτικών και αποφασίσαμε να λειτουργήσουμε ως εξής: Θα συγγράφουμε όσο συχνότερα μπορούμε ανώνυμες επιστολές προς το Υπουργείο,
καταγγέλλοντας τους εαυτούς μας και τους συναδέλφους μας για φανταστικά
πράγματα. Αν μας μιμηθείτε κι εσείς που διαβάζετε αυτό το κείμενο, τότε οι
φάκελοι όλων γρήγορα θα γεμίσουν με διάφορες παπαριές, οι επιθεωρητάδες θα
τρέχουν από σχολείο σε σχολείο "διερευνώντας" ηλιθιότητες και οι
φακελοφύλακες του Υπουργείο θα τραβάνε τα μαλλιά τους. Εμείς αρχίζουμε από
σήμερα. Για να έχουμε όμως αποτελέσματα θα πρέπει να μας ακολουθήσετε κι
εσείς. Μπορείτε να γράψετε για το Διευθυντή σας ότι βιάζει στο γραφείο του
τη γραμματέα του, για το συνάδελφό σας ότι μπαίνει στην τάξη έρποντας για να
βλέπει τις κυλόττες των μαθητριών (αν είστε στα κέφια σας μπορείτε να
γράψετε το ίδιο και για τη συνάδελφό σας), για τη συνάδελφό σας ότι απειλεί
με μαχαίρι τους μαθητές της αν τολμήσουν να κουνηθούν από τη θέση τους, για
τον καθηγητή της ιστορίας ότι προωθεί ανθελληνικές ή αντικυπριακές πληροφορίες, και διάφορα παρόμοια. Ίσως
θα ' ναι καλά να δώσετε παραπάνω από
το χρόνο σας στους διάφορους γλείφτες και
αγαπητούς των ανωτέρων κλιμακιών,
ή και στα ίδια τα ανώτερα κλιμάκια. Να είστε βέβαιοι ότι οι χαφιεδομανείς
στο Υπουργείο δε θα καταλάβουν περί τίνος πρόκειται, όσο ακραίες κι αν είναι οι
ανώνυμες καταγγελίες σας. Θα το
αντιλαμβάνονται μόνο όταν θα έχουν γίνει πια ρεζίλι, διερευνώντας ως νέοι
επιθεωρητές Κλουζώ τις καταγγελίες αυτές. Και μην ανησυχείτε για τίποτα. Ακούσατε ως τώρα να ψάξουν να βρουν και να κυνηγήσουν κανένα, επειδή έγραψε συκοφαντική ανώνυμη καταγγελία στο Υπουργείο Παιδείας;

Άντε ας πιάσουμε δουλειά.

Ομάδα Εκπαιδευτικών

(Η εφημερίδα κατέχει τα ονόματά μας, αλλά ευελπιστούμε ότι δεν θα τα δώσει στο Υπουργείο. Κι αν τα δώσει σκασίλα μας)

  1. Το πιο πάνω είναι επιστολή που υπογράφεται από "Ομάδα Εκπαιδευτικών" και δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα "ΠΟΛΙΤΗΣ".
  2. Έχουμε ξαναγράψει στο μπλογκ εδώ για αυτό το θέμα 5 κουβέντες. Οι συνάδελφοι έχουν δημοσιεύσει μια πολύ ωραία επιστολή κατά τη γνώμη μου.
  3. Μέχρι το εμείς είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών μου άρεσε πολύ. Από κει και πέρα ή είναι αστείο ή
  4. πρόκειται για μια πρακτική που σε ένα επίπεδο και βαθμό θυμίζει πρακτικές αντάρτικου πόλης, τύπου 17Ν.
  5. Οι συνελεύσεις μέσω των συνδικαλιστικών οργάνων για να αποφασίσει η βάση του συνδικάτου για το ποια θα είναι τα μέτρα αυτά που κρίνονται αρκετά έντονα ως αντίδραση στο φακέλωμα δεν υπάρχουν; Ξέρω ότι στην ΠΟΕΔ ας πούμε δεν υπάρχουν (όχι πως φταίει κανείς καλέ, το καταστατικό... ;-)
  6. Κι αν δεν έχουν πειστεί οι συνάδελφοι ώστε να κάνουν αυτό το μαζικό μπλοκάρισμα της διαδικασίας του φακελώματος μέσω ανώνυμων καταγγελιών και μείνουν μόνοι τους; Τι νόημα θα έχει αφού έχουν προειδοποιήσει δημοσίως (μία διαφορά με τα αντάρτικα πόλης που πετάν τις προκηρύξεις μετά το κτύπημα).
  7. Συνάδελφοι, ο τρόπος που γράψατε αυτή την επιστολή και οι ιδέες σας φανερώνουν, αν μη τι άλλο, μια φρεσκάδα αντίληψης και μια εναλλατική άποψη σε επίπεδο τακτικής. Μήπως αυτό που χρειάζεται είναι μια φρέσκια παράταξη;

5 σχόλια:

done for είπε...

Να σας κάνω ποδαρικό;
Έχουν βάλει σκοπό να απαξιώσουν τις ανώνυμες καταγγελίες. (Στη χώρα του κατινιού αυτό δε θέλει αντάρτικό, θέλει τουλάχιστο Μπιν Λάντεν.)

Υ.Γ. Αντί να δημιουργηθεί άλλη μια παράταξη ίσως να πρέπει οι δάσκαλοι να αποκτήσουν φωνή, αρχής γενομένης από τις συνεδρίες προσωπικού.

Δασκαλούα είπε...

Βεβαίως και να κάνεις ποδαρικό σε όποιο ποστ γουστάρεις. Το κατινιό νομίζω ότι δεν καταπολεμάται, το να μην νομιμοποιείς όμως τέτοιες διαδικασίες, είναι ένα άλλο ζήτημα. Νομίζω είναι απαράδεχτο μία πρακτική να είναι στην ουσία επίσημο κατινιό. Τώρα για την τακτική που ακολουθούν οι συνάδελφοι, απόψεις είναι αυτές.

Νομίζω ότι χρειάζονται καινούριες παρατάξεις και στην ΟΕΛΜΕΚ και στην ΠΟΕΔ. Και στις δύο νομίζω ότι υπάρχει ένα κενό που χρειάζεται να καλυφθεί από μια φρέσκια φωνή που θα παλέψει πρώτα από όλα για δημοκρατικές διαδικασίες. Οι συνεδρίες προσωπικού είναι κατοχυρωμένες ως τέτοιες αλλά δεν έχουν συνδικαλιστικό ρόλο. Τώρα αν εμείς δεν αρρώνουμε εκεί που χρειάζεται του διευθυντή μας ή ο διευθυντής θεωρεί ότι δεν είναι συντονιστής των συνεδριών, αλλά ο αφέντης τους και αυτός που έχει τελοσπάντων τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, αυτό είναι θέμα προς εξέταση από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα.

Πρώτα πρώτα οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αντιληφθούν τη δύναμή τους και τις δυνατότητες που τους παρέχει η κατοχύρωση του επαγγέλματός τους. Και να διαβάσουν και τι προβλέπεται για τις συνεδρίες προσωπικού. Ο δε διευθυντής αν η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού προσωπικού τον πιέσει θα αλλάξει και στάση και δομή των συνεδριών, ιδιαίτερα αν υπάρχουν γραπτά επιχειρήματα βάσει κανονισμών και εγκυκλίων κτλ.

done for είπε...

Υπάρχουν δημοκρατικές διαδικασίες.

Ασκώντας τα δημοκρατικά μας δικαιώματα επιλέγουμε να μη μετέχουμε, να "έχουμεν τζι' άλλες έννοιες", "να μεν τρώμεν την ώραν μας να δκιαβάζουμεν τα συνδικαλιστικά τους", "να μεν τρώμεν τα μούτρα μας άδικα με άσιημην βαθμολογίαν". (Ωραία συνθήματα, να τα τυπώσει σε φανέλες ο Ροντρίγκο. :-))

Αντιθέτως, εξίσου δημοκρατικά, είμαστε πάντα διαθέσιμοι να αναπαράξουμε όποιο κατινιό κυκλοφορεί για συνάδελφο.

Ελπίζω αυτό να αλλάξει και να ισχύσει η τελευταία παράγραφος του σχολίου σας.

Ανώνυμος είπε...

e, afou en theleis na metexeis tziai en theleis na faeis ta moutra sou gia ashimi bathmologia, en tha eshieis oute tis synedries proswpikou gia tis opoies prepei na faeis ta moutra sou tziai na diekdikiseis. giati damesa prepei na diekdikeis tzai ta aftonoita. tziai en nomizw na en syndikalistika "tous" alla "oullwn mas". apla oson yparxoun tzinoi pou laloun oti en "tous" tote tzinoi pou tous anikei to "tous" alwnizoun gia ta dika tous symferonta tziai oi gia oullon ton kladon. afta.

done for είπε...

Δεν είπα ότι συμφωνώ με όσα έβαλα σε εισαγωγικά. Είπα ότι "τζείνοι" είναι η δημοκρατική πλειοψηφία. Γι' αυτό βλέπω με απαισιοδοξία την αποτελεσματικότητα που θα είχε μια νέα παράταξη.

Ούτε με σας διαφωνώ, ούτε με την οικοδέσποινα στο πώς θα έπρεπε να λειτουργούμε.

Αυτά και τέλος, γιατί η επίσκεψη κατάντησε αρμένικη.