14 Ιαν 2008

Μονάδες Συστηματικής Παραγωγής Ανθρώπων

Ακολουθεί το κείμενο του Τζιόσιου από το Νέο Λήδρας όπως υποσχεθήκαμε. Την Πέμπτη θα αναρτηθεί το κείμενο της Μονάχους το οποίο, για την ώρα ελπίζω, είναι και το τελευταίο αυτού του αφιερώματος. Μου άρεσε πολύ αυτή η κατάθεση απόψεων και η πολυσυλλεκτικότητα ως τώρα, και αν έχει κάποιος το χρόνο, την έμπνευση και την όρεξη, ας μου στείλει και το δικό του κείμενο. (άσε που γλυκάθηκα με τόσο καιρό λουφάρισμα!)


Εγω τζιαι το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου, διατηρούμε μια πολλά ιδιαίτερη σχέση. Αντιπαθούσα, τζιαι αντιπαθώ ενα τεράστιο ποσοστό των ανθρώπων που το ελέγχουν τζιαι που το διαμορφώνουν. Κατ’ επέκτασην, θεωρώ ότι υπάρχουν τριτοκοσμικά εργοστάσια επεξεργασίας βαμβακιού, τα οποία δουλέφκουν ποιό σωστά τζιαι ποιό αποτελεσματικά απο ότι το εκπαιδευτικό σύστημα του νησιού. Γενικά, νομίζω ότι ούτε το σύστημα εν με εσυμπάθησε πολλά ούτε εμένα, όταν επέρασα που μέσα. Η αλήθεια εν ότι επέρασα τα τελευταία 6 χρόνια του σχολείου (Γυμνάσιο – Λύκειο) να αμφισβητώ τα πράματα που μας ελαλούσαν τζιαι να έρκουμε σε αντιπαράθεση με τους κανονισμούς τζιαι τις διαδικασίες. Τα πρώτα χρόνια (Δημοτικό) εν πολλομετρούν επειδή καταλήγουμε να είμαστε υποχείριο του κάθε δασκάλου τζιαι σπάνια αντιλαμβανούμαστε την πλύση εγκεφάλου που γίνεται.


Το πρόβλημα με το εκπαιδευτικό μας σύστημα εν απλά το ότι δεν είναι πλέον εκπαιδευτικό σύστημα αλλα εκκολαπτικό σύστημα. Θα εβόλευκε καλύτερα τους υπεύθηνους, να βάλουν μια μηχανή που να προγραμματίζει εγκεφάλους, σε ένα χωράφι, τζιαι να παιρνούν που την μια μεριά κοπελλούθκια τζιαι να φκάλλουν που την άλλη αρνία. Τα σχολεία μας λειτουργούν όπως λειτουργούν τζιαι οι φάρμες που μεγαλώνουν κοτόπουλλα για σφάξιμο.


Εννα γίνω ποιό σαφής.


Το υλικό που διδάσκεται στα σχολεία μας, στα μαθήματα που απαιτούν που τον μαθητή να σχηματίσει άποψη τζιαι να εκφέρει γνώμη, εν παραποιημένο, παραπλανιτικό, επιλεκτικό τζιαι προπαγανδιστικό. Με κύρια παραδείγματα, την Ιστορία, τα Ελληνικά τζιαι ούλλα τα παραπλήσια.


Στα σχολεία μας, διδάσκεται μια ιστορία που εξυψώνει τους Έλληνες τζιαι τον Ελληνικό πολιτισμό σε σημείο ασύλληπτο τζιαι θεικό. Επιλέγει να ασχοληθεί με την ξένη ιστορία με τρόπο επιφανειακό τζιαι φροντίζει πάντα να ξεκαθαρίζει τζιαι να επιβεβαιώνει την ανωτερώτητα μας σαν Έλληνες. Απλά σκεφτείτε πόσο παραπλανητική τζιαι εγωκεντρική εν η πρόταση που επιππιλούσαν οι καθηγητές μας «Η Ελλάς έδωσε τα φώτα της στην Ευρώπη». Δηλαδή, του κόλου τζιαι οι επαναστάσεις των Ευρωπαίων, του κόλου τζιαι οι βιομηχανικές εξελίξεις, του κόλου οι εφευρέσεις, οι μουσικές, οι διαφωτισμοί, οι ελευθερίες, τα συντάγματα τζιαι τα σιλιάες πράματα που εχτίσαν ούλλοι οι πολιτισμοί γυρώ μας τους τελευταίους 3 αιώνες περίπου.


Σημασία έσιη ότι πριν 3000 χρόνια, ένας λαός που εζούσε στην ίδια περιοχή μαζί μας, εμεγαλούργησε τζιαι έθεσε κάποιες βάσεις για να στηριχτούν οι υπόλοιποι. Εν αντιλέγω ότι οι Αρχαίοι Έλληνες σαν λαός εν άξιος θαυμασμού (όπως τζιαι οι Αιγύπτιοι, οι Ασσύριοι, οι Κινέζοι, οι Ίνκας και πολλοί άλλοι). Ενοχλεί με το γεγονός ότι, φροντίζουν πάντα να διατηρούν μια γραμμή που να διαχωρίζει τζίνα που επετύχαν οι Έλληνες ως θαύματα που δεν θα εμπορούσε να πετύχει κανένας άλλος λαός τζιαι ότιδηποτε άλλο ως κάτι που απλά δεν είχαν την ευκαιρία να πετύχουν οι Έλληνες (εν τζιαι να τα δημιουργούν ούλλα άλλωστε) αλλα σίουρα αν δεν ήταν τζίνοι (οι Έλληνες) εν ίσιεν να το πετύχει κανένας.Ενοχλεί με το ότι, προτιμούν να υποτιμούν το τί εκάμαν ούλλοι οι άλλοι λαοί, με αποτέλεσμα να καλλιεργούν ένα είδος ρατσισμού και φυλετικής ανωτερότητας στους μαθητές.


Ιστορικά επίσης, φροντίζουν να μας περάσουν μια ιδέα του ότι είχαμε και έχουμε πάντα δίκαιο, ότι ενώ είμαστε μικροί σαν λαός πάντα υπερνικούμε όλα τα εμπόδια χωρίς βοήθεια τζιαι ότι ούλλοι οι υπόλοιποι λαοί του κόσμου συνωμοτούν εναντίον μας επειδή μας ζηλεύκουν. Σύν του ότι, σε ούλλες τες ιστορίες οι Έλληνες εν οι καλοί.


Ποιός εδιδάκτηκε τον Μέγα Αλέξανδρο ώς σφαγέα τζιαι κατακτητή; Καλά ρε, δηλαδή ίνταλως επήεν ώς την Ινδία; Χωρίς να σφάξει τζιαι να κατακτήσει κανένα; Ούλλοι δηλαδή οι πολιτισμοί επεριμέναν τον Αλέξη για να τους κάμει αθρώπους;


Με την ίδια λογική, γιατι οι Ούννοι, οι Μογγόλοι, οι Πέρσες τζιαι οι Οθωμανοί παρουσιάζονται ως σφαγείς τζιαι αδίστακτοι κατακτητές; Αφού τζιαι τζίνοι εκάμαν ότι έκαμεν ο Αλέξανδρος, αλλά για την χώρα τους!


Προσέξετε ακόμα ότι κανένας εν ασχολείτε με την νεότερη ιστορία της Κύπρου. Ούλλα περιλιπτικά τζιαι ασαφή. Τζιαι φυσικά φροντίζουν να μας πούν ότι εμείς εν φταίμε τίποτε, φταίν οι Εγγλέζοι, οι Αμερικάνοι τζιαι οι Τούρκοι για ούλλα.


Μικρό παράδειγμα το ποιό πάνω, χωρίς να προχωρίσω σε άλλα γεγονότα όπως την Μικρασιατική καταστροφή, την εισβολή του ’74 τζιαι την περίοδο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Καταλαβαίνουμε ότι εν διδάσκετε ιστορία στα σχολεία μας, αλλα ότι επιλέγουν τζιαι ότι συμφέρει τους υπεύθηνους να διδάσκετε. Διδάσκετε ξενοφοβία, ρατσισμός τζιαι εθνικισμός.


Όσον αφορά τα Ελληνικά κείμενα τζιαι την ποίηση, τζιαμέ τζιαι αν έσιη γέλιο. Πόσο ηλίθιο εν το ότι διδάσκουν ένα κείμενο ή ενα ποίημα, τζιαι μετά προσπαθούν να επιβάλουν το νόημα τζιαι την κεντρική ιδέα. Πόσο μάλλον το ότι άμα η άποψη σου εν διαφορετική που του καθηγητή, όσο βάσιμη τζιαι αν είναι, θεωρείτε λάθος. Σίουρα ο συγγραφέας έσιη κάτι υπόψην του πριν να γράψει ενα κείμενο. Ακόμα ποιο σίουρα όμως, αφήνει τζίνο που γράφει ελεύθερο να το ερμηνεύσει ο καθένας όπως θέλει τζιαι όπως νίωθει. Τα σχολεία, πρέπει να μαθαίνουν τους μαθητές να επιλέγουν, τζιαι να ερμηνεύκουν. Να έχουν άποψη. Όι να τους επιβάλλει στερεότυπες ιδέες τζιαι να τους αναγκάζει να τες αφομιώνουν.


Προσωπικά εμένα, πειράζει με πολλά το γεγονός ότι αποφεύγουν να μας ξεκαθαρίζουν την ταυτότητα μας σαν λαός. Η Κυπριακή ιστορία υποβιβάζεται τζιαι ως επι το πλείστον αποφεύγεται. Σάννα τζιαι έχουμε τίποτε να ντραπούμε. Επειδή εμείς έν έχουμε ασπίδες τζιαι σπαθκία τζιαι επειδή εμείς εν εσφάξαμε κανένα ούτε «εξαπλώσαμε τον Ελληνικό πολιτισμό και τις αξιες της ορθοδοξίας στα πέρατα του κόσμου» σημαίνει ότι εν αξίζει να αναφερόμαστε ιστορικά.


Σίουρα όμως, εν μπορείς να εκκολάψεις φανατισμένα, ρατσιστικά τζιαι εθνικιστικά υπερήφανα αρνία άμα τα διδάσκεις για ένα λαό που η βασική του ασχολία ήταν τα χωράφκια, τα πιθκίαυλια, το φαί τζιαι η καλοπέραση σωστά; Τούντου είδους τα εκκολαπτήρια χρειάζουνται θεώρατους, γενναίους πολεμιστές με πανοπλίες που σφάζουν όποιον τολμήσει να πειράξει τις ιδέες τους τζιαι εν διατεθημένοι να πεθάνουν για χάρη του ηγέτη τους. Έτσι επειδή η Κύπρος έσιη έλλειψη που τούτους, δανειζούμαστεν τους τζίνους της Ελλάδας.


Που ένα ποίημα 100 και βάλε στροφών, την 9η Ιουλίου του Μιχαηλίδη, διδασκούμαστε τες γνωστές στροφές με την Ρωμιοσύνη που εν φυλή συνότζιαιρη του κόσμου. Άσχετο το ότι, το ποίημα στην ολότητα του κάθε άλλο που τον εθνικισμό προωθά. Ο Επίσκοπος εν κρεμμάζεται για την Ελλάδα, αλλά για να γλυτώσουν οι απλοί ανθρώποι ( «Παρά το γίαιμα τον πολλών, εν κάλλιον του πισκόπου»). Ο μόνος που πάει να τον βοηθήσει εν Τουρκοκύπριος (Ο Κκιόρογλου) τζιαι ο γίος του Τουρκοκύπριου φκάλλει μασίερι να σφάξει τους Τούρκους που έρκουνται να συλλάβουν τον Επίσκοπο. Εν θα αναλύσω ούλλο το ποίημα, εν φανερό όμως ότι επιλέγουν να διδάσκουν τζίνο που τους συμφέρει για να προωθήσουν τες απόψεις τους, τζιαι όι ολόκληρο το ποίημα επειδή πιθανόν να δημιουργήσει ερωτήσεις που εν θα τους βολέφκει να απαντήσουν (παραδείγματος χάρην, γιατί να μαραζώσουν οι κακοί Τουρκοκύπριοι άμα εσφάξαν τον Επίσκοπο;;)


Η Κυπριακή διάλεκτος εν σάννα τζιαι εν υπάρχει. Διδασκούμαστε 6 χρόνια, Αρχαία Ελληνικά τα οποία εννα σβήσουμε που τον εγκέφαλο μας μόλις τελείωσουν οι εξετάσεις τζιαι εν διδασκούμαστε την διάλεκτο που χρησιμοποιούμε ούλλη μέρα. Μια διάλεκτος που εν υπέροχη που ακουστικής πλευράς τζιαι πλούσιας σε λέξεις, περιγραφές τζιαι χρωματισμούς.
Γενικά στα σχολεία, μεταδίδουν κρυφά μια αίσθηση αβεβαιότητας (για να μεν πώ ντροπής) για την Κυπριακή καταγωγή. Φυσικό επακόλουθο είναι να δημιουργούνται κομπλεξικοί ανθρώποι οι οποίοι νιώθουν άσιημα για την καταγωγή τους τζιαι έχουν κρίση ταυτότητας (λέγε με φοιτήτρια στην Αγγλία που αντρέπεται να πεί ότι εν που την Κύπρο τζιαι λαλεί ότι εν που την Ελλάδα).


Για να τελείωσω με τα προβλήματα της ύλης, στα σχολεία δεν δίνεται σημασία σε μαθήματα που έχουν να προσφέρουν σε άλλες πτυχές ενός μαθητή.


Στην μουσική, οι μιτσίοι μαθαίνουν για μεσαιωνικά μοτίβα τζιαι παιρνούν ώρες να μαθαίνουν για μουσουργούς που επεθάναν πριν 300 χρόνια. Στην καλύτερη (χειρότερη) περίπτωση, μαθαίνουν πατριωτικά τραγούδια που εννα τα επαναλαμβάνουν για χρόνια στες γιορτές τζιαι στις επαιτίους τζιαι κλαμουρισμένα μετα-εισβολής τραγούδια που εννα επιβεβαιώνουν την αδικημένη αλλα συνάμα ανθεκτική φύση της πατρίδας τους. Αφου στο σχολείο εν υπάρχει μουσική παιδεία, οι μιτσιοί φκαίννουν έξω τζιαι νομίζουν ότι οι μαλακίες που τραουδά η Βίσση τζιαι που γράφει ο Φοίβος εν μουσική! Πως μπορεί ενας μιτσής να επιλέξει την μουσική που εννα ακούσει ή να ζητήσει την ποιότητα που την μουσική που υπάρχει αμα εν ξέρει τις εναλλακτικές του επιλογές ή τουλάχιστον την ιστορία της μουσικής που πραγματικά υπάρχει γύρω του;


Γιατί όχι, οι μιτσίοι να μάθουν ποιός εν ο Bob Dylan, ποιός εν ο Σαβόπουλλος, ο Βαμβακάρης, η Μπέλλου, ο Θεοδωράκης, ο Τσιτσάνης, ο Τέρλικκας, οι Public Enemy, οι Pink Floyd, ο DJ Shadow τζιαι σιλίαες άλλοι μουσουργοί τους οποίους την μουσική μπορούν να καταλάβουν, αλλα ποιό σημαντικά μπορούν τζιαι να αποδεχτούν γιατί εν αντικειμενικά ποιό καλή που τες μαλακίες που κυκλοφορούν σήμερα.


Η πολιτική αγωγή περνά καλύτερα σαν μάθημα – κενή, οι μιτσίοι καταλήγουν να μεν έχουν ιδέα ούτε ποιά εν τα δικαιώματα τους τζιαι ούτε ποιές εν οι υποχρεώσεις τους σαν πολίτες. Στο τέλος, αφου εν ξέρουν τι λαλεί το κατασταστικό της πολιτείας, μασούν τζιαι αναμασούν ότι τους λαλούν τα κόμματα τζιαι οι τηλεοράσεις.


Τα σχολεία επίσης έχουν έλλειψη μαθημάτων με ενδιαφέρον τζιαι μαθημάτων που να συμβαδίζουν με την νέα τάξη πραγμάτων τζιαι που να προετοιμάζουν τους μιτσίους για την κοινωνία που εννα ζήσουν. Βασικά, τα μαθήματα που κάμνουν, προετοιμάζουν τους για μια κοινωνία που εν υπάρχει πλέον, οπόταν τζιαι τζίνοι οι λλίοι που διούν σημασία, βρίσκονται μπροστά που καταστάσεις που εν μπορούν να καταλάβουν, μετά που τελείωνουν το σχολείο.
Πρόβλημα μεγάλο εν τζιαι το θεσμικό πλαίσιο που λειτουργούν μέσα τα σχολεία. Οι κανονισμοί, τα ωράρια, ο τρόπος βαθμολογίας και πολλά άλλα.


Τα σχολεία στερούνται δραστηριότητων, δηλαδή εν υπάρχουν πράματα να κάμει κάποιος στο σχολείο, εκτός του να κάμνει μάθημα. Ακόμα τζιαι οι ομίλοι δραστηριοτήτων που διωργανώνουνται εν ένα περιπαίξιμο, εμας κάθε χρόνο αλλάζαν μας όμιλο τζιαι εβάλλαν μας κάθε φορα σε άλλο, με κλήρωση!! Καλά ρε, πως μπορώ να συμμετάσχω σε ένα όμιλο για σκάκι ασπούμε, που τη στιγμή που εν μου αρέσκει το σκάκι;


Οι κανονισμοί ασχολούνται παραπάνω με το τί έσιη έξω που την κκελλέ του ο μαθητής, παρά με το τί έσιη μέσα. Κάτι κομπλεξικές 50ρες καθηγήτριες, που ασχολούνται με το αν οι ροκόλες φορούν μαύρο σουτιέ ή άσπρο. Η ηθική εν υποκειμενική, αλλά ακόμα τζιαι οι αρχές της ανθρώπινης ηθικής, εν επιβάλλουνται, διδάσκονται. Επιπλέον, το μαλλί τζιαι το παπούτσι το αθλητικό εν έχουν καμία σχέση με το πόσο καλός μαθητής ή πόσο καλός πολίτης μπορεί να γίνει κάποιος. Τέθκιοι κανονισμοί αναγκάζουν τους μιτσίους να συμπεριφέρουνται σαν αρνία τζιαι στερούν τους το δικαίωμα της έκφρασης τζιαι της επιλογής. Γενικά το σύστημα απαγορεύει στα κοπελλούθκια να σκέφτουνται, να θκιαλέουν τζιαι να επιλέγουν. Λαλεί τους, κάμε το τούτο επειδή έτσι.


Να μιλήσω για τες γιορτές που λογοκρίνουνται τζιαι διοργανώνονται που τους καθηγητές;
Να μιλήσω για τες εκδρομές που εν κάθε φορά στον ίδιο τόπο για να τρών οι ίδιοι εστιάτορες που τες εύκολες λίρες;


Να μιλήσω για τις γιορτές τζιαι τις εξωσχολικές δραστηριότητες που περιορίζουνται σε εθνικιστικά λογύδρια του διευθηντή περί πατρίδας και θρησκείας τζιαι σε αναγκαστικές εξομολογήσεις τζιαι συμμετοχές σε εκκλησιαστικές λειτουργίες, παραγνωρίζοντας το δικαίωμα του καθε ενός να πιστεύκει ότι γουστάρει;


Ούλλα ελέγχουνται που ένα παλαιολιθικό, εκπαιδευτικό σχέδιο που εξηπηρετεί παραπάνω τους βολεμένους, κυβερνητικούς εκπαιδευτικούς παρά τους μαθητές τζιαι που προσπαθεί να προσαρμόσει μια λογική του περασμένου αιώνα σε ούλλα τα σχολεία στην Κύπρο.


Ευθήνη φέρουν τζιαι οι καθηγητές. Όχι ούλλοι, προς θεού είχα καθηγητές που θαυμάζω ακόμα τζια σήμερα, αλλα ενα πολλά μεγάλο ποσοστό τους φταίει.


Την μεγαλύτερη ευθήνη, έχουν τζίνοι οι οποίοι ενώ αναγνωρίζουν τα λάθη, τες παραποιήσεις τζιαι τα ψέματα αλλα αποφεύγουν τζιαι οι ίδιοι να κάμουν κάτι. Προσαρμόζουνται, τζιαι κάμνουν ότι τους λαλούν, εν κάμνουν κάν προσπάθεια να σπάσουν τον κύκλο τζιαι να πράξουν σωστά.


Υπάρχουν βέβαια τζιαι οι δεινόσαυροι της εκπαίδευσης που νομίζουν ότι μπορούν να πλησιάσουν τα κοπελλούθκια τζιαι να τα διδάξουν με μεθόδους του περασμένου αιώνα. Το πρόβλημα μαζί τους εν το ότι εν τζίνοι που ελέγχουν την παιδεία τζιαι επιβάλλουν τες απόψεις τους στους υπόλοιπους. Εν τζίνοι που εν τους συμφέρει να αλλάξει κάτι επειδή αν τύχει τζιαι αλλάξει εννα βρεθούν εκτός ή εννα αναγκαστούν να αλλάξουν τζιαι τζίνοι.


Οι εκπαιδευτικοί, εκαταντήσαν κυβερνητικοί. Ο εκπαιδευτικός εξασκεί λειτούργημα τζιαι όχι επάγγελμα. Οι δικοί μας απλά θωρούν το σαν δουλεία τζιαι προσπαθούν να προωθήσουν τα συμφέροντα τους παρα την ποιότητα της εκπαίδευσης. Εν επιτρέπετε, εν ντροπή τους σαν ανθρώποι, να βάλλουν τα μωρά του δημοτικού τζιαι του γυμνασίου να διαδηλώνουν για τα ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ! Που εκαταντήσαμε! Τα κοπελλούθκια μας, να σταματούν τα μαθήματα για να διεκδικήσουν μισθούς των καθηγητών τους, αντι να διεκδικήσουν σωστή τζιαι ποιοτική εκπαίδευση. Είμαστε τζιαι Ευρωπαίοι κατα τα άλλα..


Συνοπτικά, εν τζιαι έχουμε παιδεία. Εν ένα αποτυχημένο εργοστάσιο που έχουμε. Επειδή ακόμα τζιαι τους στόχους που έσιη τούτο το εργοστάσιο, πλέον αποτυγχάνει να τους πετύχει. Αντι να δημιουργεί εθνικιστικά, φανατικά, τυφλά τζιαι ομοιόμορφα ανθρωπάκια (όπως εν ο στόχος του), δημιουργεί ως επι το πλείστον κενούς, χωρίς άποψη, ομοιόμορφους δέκτες που στο τέλος της ημέρας διαμορφώνονται που τα κανάλια τζιαι που τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης. Καταντούν τζιαι τούτοι άβουλοι ανθρώποι που εν φακκούν πέννα για τίποτε τζιαι ενδιαφέρει τους παραπάνω το τί έφαε η Πέγκυ Ζήνα εψές παρά το πόσα τρώει ο πρόεδρος τζιαι οι βουλευτές κάτω που το τραπέζι.


Ύστερα παραπονιούνται ότι εχαλάσαν οι μιτσίοι τζιαι ότι δέρνουν τους καθηγήτες τζιαι πίννουν τσιάρο μες τες αυλάες. Το σύστημα τζιαι τα μέλη του, συμπεριφέρουνται όπως τον στρουθοκάμηλο που μπείει την κκελλέ του μες το χώμα τζιαι νομίζει ότι εν ούλλα καλά τζιαι ούλλα άγια, τζιαι ότι εν φταίει για τίποτε.


Είτε μας αρέσκει είτε όχι, οι τζιαιροί αλλάξαν. Χωνέψετε το. Ούτε το Ίντερνετ εννα κλείσει, ούτε τα ιδιωτικά κανάλια εννα κλείσουν, ούτε τα παλαβο-περιοδικά εννα σταματήσουν τζιαι οι μιτσίοι θα κρατούν μόπαιλ που τα 8 τους. Η ευθήνη του συστήματος είναι να έβρει λύσεις να αντιμετωπίσει τα προβλήματα τζιαι όι να φκαίννει να φταίει τους ροκόλους ότι αλλάξαν τζιαι απποθήκαν.


Οι μιτσιοί βομβαρδίζουνται καθημερινά με πολλά διαφορετική παιδεία απο ότι την σχολική. Το περιβάλλον που ζούν πλέον, εν παραλληλίζετε με το τι διδάσκουνται στο σχολείο. Άρα εν λογικό οι μιτσίοι να συγχίζουνται τζιαι να θεωρούν ότι το σχολείο εν μια μαλακία. Όσον το σύστημα αρνείται να αναλάβει τες ευθήνες του τζιαι να αντικρίσει την πραγματικότητα, τόσο σιειρόττερα θα κάμνουν οι μαθητές.


Ένα παράδειγμα θα φέρω. Το σέξ. Οι μιτσιοί εν μες τα σχολεία τζιαι που το πρωί ως την νύχτα μαθαίνουν τους ότι το σέξ εν αμαρτία, το σέξ εν κακό. Μαθαίνουν τους να φοούνται το σώμα τους τζιαι το σώμα του αντίθετου φύλου. Να ντρέπουνται για την φύση τους με λλία λόγια. Νομίζουν πως έτσι διδάσκουν ηθική, στο τέλος εκαταντήσαν απλά να δημιουργούν κομπλεξικούς τζιαι σεξουαλικά προβληματικούς ανθρώπους. Όπως τζιαι να έσιη, παλία τούτο κάπως επετύγχενε. Όσο τζιαιρό η εξωσχολική διαπαιδαγώγηση ήταν μέσα που το σόφτ-πόρν μπί-μούβι του ΑΝΤ1 ή που την σιησμένη την κολλού με την τιτσίρα, οι μιτσίοι εν είχαν τζιαι πολλούς λόγους να αμφισβητούν τα σχολεία.


Τωρά οι καθηγητές περιμένουν τους μιτσιούς να μπουκώσουν το παραμύθι. Γίνεται; Αφου αμα πάν έσσω, τζιαι ανοίξουν το κομπιούτερ ή την τηλεόραση ή το Cosmopolitan, εννα δούν τζιαι να θκιαβάσουν τα άπαντα του Ρασπούτιν τζιαι του Μαρκησίου ντε Σάντ. Ποιόυ να δώκει βάση ο μιτσής τζιαι η μιτσία. Της 55ρας θρησκευτικού που επαναλαμβάνει τα ίδια τροπάρια τα τελευταία 30 χρόνια οξά της θεογκόμενας τζιαι του θεογκόμενου που εν άριστα εκπαιδευμένα όργανα του μάρκετινγκ;


Την ευθήνη του μιτσή που πίννει τσιάρο στο σχολείο, τζιαι δέρνει, τζιαι εν σέβεται έσιη την το σύστημα τζιαι συγκεκριμένα οι καθηγητές. Την ημέρα που εθκίαλεξαν να γίνουν καθηγητες, εν εθκίαλεξαν μόνο τους τρείς μήνες το καλοτζίαιρι διακοπές. Εθκιαλέξαν να αναγίωσουν τζιαι να επηρεάσουν τζιαι κάποιες γενίες ανθρώπων. Με το να αποποιούνται των ευθηνών τους τζιαι να φταίουν όποιονδηποτε εκτός τον εαυτό τους, απλα εθελοτυφλούν.


Εν τέλει, έχουμε ένα σύστημα απαρχαιωμένο, σκάρτο τζιαι μή λειτουργικό. Έχουμε τους μαθητές οι οποίοι εκαταλάβαν στο περίπου ότι το σύστημα εν έσιη υπόθεση τζιαι απλά αρκέψαν να το αγνοούν τζιαι να το απορρίπτουν. Έχουμε μια νέα τάξη πραγμάτων που εν η παιδεία των μέσων μαζικής εξημέρωσης που σκοπό έσιη να πουλήσει όσο παραπάνω μαλακίες γίνεται του κόσμου, παρά να επιρεάσει σωστά τα κοπελλούθκια. Τζιαι τέλος έχουμε τους εκπαιδευτικούς που ο μόνος τρόπος να σηκωστούν τζιαι να αντιδράσουν για κάτι είναι να μεν πίασουν αύξηση μια χρονία ή να τους τροποποιήσουν την μονιμότητα τους.


Η λύση εν καθαρή, πρέπει να αλλάξει το σύστημα. Το σύστημα εν αλλάζει που μόνο του. Το σύστημα πρέπει να το επιρεάσουν τζιαι να το αλλάξουν τζίνοι οι λλίοι καθηγητές που εμείναν τζιαι ακόμα νοίαζουνται για τζίνο που εθκιαλέξαν να κάμνουν. Ξέρω ότι υπάρχουν, είχα την τύχη να κάμω μάθημα με μερικούς. Το θέμα είναι να αποφασίσουν να οργανωθούν τζιαι να αντιδράσουν.


Αλλιώς καλύτερα να κλείσουμε τα σχολεία τζιαι να πέμπουμε τα κοπελλούθκια στον ΑΝΤ1, στο MAD τζιαι στην αρχισύνταξη του Cosmopolitan. Ζαττήν τζίνοι καταφέρνουν να τους μεταδώσουν ενα είδος παιδείας τουλάχιστον. Τα σχολεία μας καταφέρνουν, μόνο τα βασικά. Γραφή, αριθμητική, νάκκουρι φυσική τζιαι τσάς γεωγραφία. Στα άλλα αποτυγχάνουν παταγωδώς.

10 σχόλια:

dokisisofi είπε...

"Τα σχολεία επίσης έχουν έλλειψη μαθημάτων με ενδιαφέρον τζιαι μαθημάτων που να συμβαδίζουν με την νέα τάξη πραγμάτων τζιαι που να προετοιμάζουν τους μιτσίους για την κοινωνία που εννα ζήσουν. Βασικά, τα μαθήματα που κάμνουν, προετοιμάζουν τους για μια κοινωνία που εν υπάρχει πλέον"

Monos sou parigages kai ton antilogo sou kai to kirio antepixeirima twn oswn eksetheses.
:))))

(eimai polla kali ennen?)

Joshoua είπε...

Γιατί;
Που θωρείς τον αντίλογο;

MonachusX2 είπε...

Έγραψες τα ούλλα. Εν έμεινεν τίποτε να σχολιάσουμε!

bestman είπε...

Η ιστορία που διδάσκεται είναι η επίσημη προπαγάνδα του εκάστοτε κράτους. Για να μάθεις ιστορία πρέπει να το ψάξεις μόνος σου. Αλλά όταν το σύστημα τους θέλει φερέφωνα και ανιστόρητους για να αναλαβουν την (παρα)μόρφωση των νεαρών οι ομάδες(!!!) και τα κόμματα, τότε γιατί να μάθει στα παιδιά ιστορία το σχολείο;

dokisisofi είπε...

To antikeimeno tis istorias einai asillipto kai den iparxi eniaio kai eks orismou, alla ftiaxnetai apo tis ermineies merous apo to xaos ton gegonoton pou pigazoun apo tis lathos epiloges tis agrias peptokyias antrhopinis fisis. To mono pou iparxei stin istoria gia na katalaveis einai oti den iparxei istoria. I istoria pou didasketai sta sxoleia einai propaganda me tin ennoia oti entassetai sto programma mias politikis enos ipourgeiou. Kai ta ipourgeia einai i eksousia tou topou.
I kinisi noimatodotisis tou xaous einai i klotsia pou ksetiligei to kouvari me ta mistika tis diadoxis ton gegonotwn pou ousisastika krivontai stin apokalipsi tis politikis ton protagoniston tis istorias se ethkino kai kratiko epipedo. Megali apati i istoria opos parousiazetai kai olopoieitai analoga me tis kathe fora anagkes.

Joshoua είπε...

Ναι ρε Doksisofi,αλλα τούτο που λαλείς εν κατανοητό που ούλλους.
Το ότι κάτι γίνεται λάθος,λειτουργεί με λάθος τρόπο δηλαδή,επειδή έτσι εγίνετουν πάντα ή επειδή έτσι συμφέρει την εκάστοτε κυβέρνηση,σημαίνει ότι πρέπει να το αποδεχτούμε;
Σίουρα η ιστορία,εν κάτι που ερμηνεύκεται διαφορετικά που ούλλους μας (πόσο μάλλον που τες κυβερνήσεις) έσιη κανένα όμως που διαφωνεί ότι εμείς επαρασίεσαμεν το;
Για μένα σωστό θα ήταν να διδάσκεται,ιστορία τουλάχιστον με τον σωστό τρόπο,δηλαδή με πολυφωνία απόψεων τζιαι ανοιχτή συζήτηση.

MonachusX2 είπε...

Για να επιστρέψουμε στα πιο απλά που διδάσκονται στα σχολεία από το δημοτικό, θυμίζω ότι η Ιστορία (και συμφωνώ με την δοκισήσοφη ότι "ιστορία" είναι ό,τι συμφέρει στην κυρίαρχη τάξη)επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο για σκοπούς εμπέδωσης.
Την χωρίζουν σε περιόδους και κάθε δύο ή τρία χρόνια επαλαμβάνουν τα ίδια προσθέτωντας κάποιες ημερομηνίες, γεγονότα και ονόματα με την απαίτηση να τα παπαγαλίσουν τα παιδιά. Στο γυμνάσιο και το λύκειο,ξανά μανά τα ίδια. Στο τέλος (λύκειο) όταν τους ζητούν να κρίνουν,οι μαθητές απλώς τα χάνουν και μένουν χάσκοντας. Ποιος τους έμαθε τόσα χρόνια να αξιοποιούν την κρίση τους;

dokisisofi είπε...

Tzosoua den eipa oti prepei na ginetai apodekto apla oti einai anapofefkto. To thema einai oi epistimones oi opoioi didaskoun ekei pos xeirizontai tin katastasi kai pos timoun to opoio ptixio tous xoris na ipokiptoun stis opoies politikes. Zoume se mia koinonia anthropon kai i opoiadipote aksiologi allagi vasizetai se protovoulies kat'emena. To na eisai vevea anoixtomialos kai kipreos taftoxrona, einai kapos diskolo, alla perimenoume apo tous morfomenous aftou tou topou na leitourgisoun diaforetika toulaxiston.
Alla ta pragmata den einai toso apla kai den einai thema mono tis toppouzosinis twn kipraiwn. Diafonontas me tin monaxous pou leei oti i istoria didasketai sinithos os apli parathesi imerominion kai gegonotwn (makari na itan etsi) paratirei antitheta kapoios oti ousiastika, kiriarxei sti didaskalia i ermineia. (aitia -apotelesmata) les kai prokeitai gia fisikous nomous i ximikes antidraseis. Ego thimamai pou stin triti likeiou prospernousame olokliro A kai B pagkosmio polemo kai kollousame mono sta aitia, stis sinepeies kai stis simfonies. Ta gegonota, i kiries maxes apousiazan. Ferno ena aplo paradeigma apo ta ekatontades pou mporei na ferei kaneis. Episis theoro tin ipovathmisi tou mathimatos tis geografias tragiki sta gimnasia kai tin apousia tis sta likeia egklimatiki. An den ksereis na diavazeis istoria koitontas ena xarti kai anakalontas maxes, tote meneis se meteores mixanikes ermineies.
Alla kai i geografia os aftonomi epistimi einai epitaktiko na didasketai kata ti gnomi mou.

MonachusX2 είπε...

@ Δοκισήσοφη. Εννοούσα ότι διδάσκονται πολλά άχρηστα πράγματα χωρίς να μπορούν να αξιοποιήσουν την κρίση τους.
Συμφωνω για το μάθημα της Γεωγραφίας. Στο γυμνάσιο ο τρόπος που το διδάσκουν είναι σχεδόν αστείος και δεν υπάρχει κάμμιά συνέχεια στο Λύκειο, σε αντίθεση με τα ιδιωτικά που υπάρχει και ως μάθημα επιλογής

sindrimin είπε...

Είναι πραγματικά ένα απο τα μεγαλύτερα προβλήματα της εκπαίδευσης η αξιοποίηση πηγών και η ανάπτυξη προσωπικής κρίσης. Αυτό όμως είναι ένα και η διεξαγωγή του μαθήματος της ιστορίας σε μια ΔΙΑΙΡΕΜΕΝΗ πατρίδα είναι κάτι διαφορετικό. Λυπάμαι που το ομολογώ αλλά η προπαγάνδα για την επιβίωση μας είναι αναγκαίο κακό.