9 Απρ 2008

Ο νέος υπουργός παιδείας

Μπράβο, κύριε Αντρέα, που πάεις εις τα σχολεία τζιαι ρωτάς τους δασκάλους όι μόνο για ζητήματα σχολικής μονάδας αλλά τζιαι για ευρύτερα ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής.



Εχάρηκα πολλά με τούτη την είδηση, όι γιατί έτσι υλοποιείται τούτο που λέει ο Γληνός (βλ. κείμενο πάρακάτω "Εκ των κάτω το φως"), που προϋποθέτει αντικειμενικές τζιαι όι υποκειμενικές συνθήκες (με την μαρξιστική έννοια του όρου), αλλά επειδή στα λία χρόνια υπηρεσίας μου εν θυμούμαι άλλον υπουργό να στήνει φτι των υφισταμένων του (όι στελεχών υπουργείου, αλλά του κάτω κάτω σκαλοπαθκιού στην ιεραρχική κλίμακα).



Ακόμα μιαν θετική παρατήρηση, κύριε Αντρέα. Το ύφος σου εν ύφος διαλόγου τζιαι όι ύφος μάστρου τζιαι άμα σου μιλά ο άλλος, εν νιώθει ότι είσαι τυπικός, αλλά ότι όντως θέλεις να ακούεις τζιαι λαμβάνεις υπόψη σου τζιήνα που ακούεις - ασχέτως του αν συμφωνείς ή όι, το τι εννα κάμεις τελικά τζιαι λοιπά. Το θέμα ένι ότι μπαίνεις σε διαδικασία διαλόγου, χωρίς μαστρλίκια, φωνές τζιαι τουπέ.



Τζιαι λία αρνητικά όμως: Άμα οι προσδοκίες σου τζιαι το περιεχόμενο της συζήτησής σου με τους εκπαιδευτικούς ενναν πιο συγκεκριμένα που τα ζητήματα των προβληματων της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας στην οποίαν υπηρετούν (τα θέματα ευρύτερης εκπαιδευτικής πολιτικής που λέγαμε), νομίζω ότι ενναν καλό να γίνεται γνωστή που πριν μια υποτυπώδης ημερήσια διάταξη, καθώς τζιαι η δομή της συζήτησης, ώστε οι επισκέψεις τούτες να ένι όσο το δυνατό πιο εποικοδομητικές τζιαι με τα καλύττερα δυνατά αποτελέσματα τζιαι για τες θκυο πλευρές - τζιαι ειδικά για σένα που από ό,τι κατάλαβα πάεις στα σχολεία για να ακούσεις τις θέσεις της βάσης.



Επίσης, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση εν ένα κείμενο που εν καλό να υπάρχει αντίτυπό της σε ούλλες τις σχολικές μονάδες ώστε να το θκιαβάσουμε ούλλοι με το γυρίν. Εγώ έχω το έσσω μου με προσωπικά μου έξοδα τζιαι προσωπικό μου κόπο. Όμως, κάποια ογκώδη κείμενα που αφορούν νομοθετικά πλαίσια ή ολοκληρωμένες (ή τζιαι επιμέρους εδώ που τα λέμε) προτάσεις εκπαιδευτικής πολιτικής εν καλό να διευκολύνεται ο εκπαιδευτικός ως προς την πρόσβαση που έσιει σε τούτα (τζιαι να στραωθείς να το θκιαβάσεις που το ίντερνετ, εννεν ότι καλύτερο, ειδικά αν δεν είσαι πλούσιος να έσιεις τζιήνες τις σουπεργουάου ειδικές οθόνες που εν πειράζουν τα μάθκια σου). Εν γνωστό ότι η δουλειά του εκπαιδευτικού εν τελειώνει η ώρα 1 που σχολάνουν τα κοπελούθκια τζιαι ότι αν έσιει τζιαι οικογένεια τζιαι τυγχάνει φύλου θηλυκού, έσιει συνήθως τζιαι το βάρος των υποχρεώσεων του σπιθκιού. Το τελευταίου που εννα κάμει εννα ένι να κάτσει να θκιαβάσει 1000 σελίδες μεταρρύθμιση που το ίντερνετ, ή να βουρήσει να το έβρει.



Τέλος, αφού έχουν σχηματιστεί οι τεχνικές επιτροπές, τζιαι γίνονται κάποια βήματα όσον αφορά το κυπριακό, ελπίζω να ενταχθεί ένα ανάλογο πνεύμα τζιαι στην εκπαίδευση τζιαι να γίνει η εκπαίδευσή μας τέθκοια ώστε να προωθήσει την ειρηνική τζιαι ομαλή συμβίωση με την άλλη κοινότητα. Δαμέ θα μπορούσα να επεκταθώ τζιαι άλλο, αλλά εννα σταματήσω γιατί πρέπει να ετοιμάσω κάτι χαρτονούθκια. Μπράβο πάντως για την πρόθεση, τζιαι ελπίζω τα αποτελέσματα τούτων ούλων των κινήσεων να ένι θετικά προ παντώς για τα μωρά μας.

9 σχόλια:

the Idiot Mouflon είπε...

Η απαγόρευση προς τους υπάλληλους του δημοσίου για "εκτός" σχολιασμό θεμάτων της υπηρεσίας... να ένα άλλο θέμα...

Aceras Anthropophorum είπε...

Σιαίρουμαι με αυτά που γράφεις. Από ότι άκουσα τζαι η Σωρηρούλα κάπως ανάλογα συμπεριφέρεται με τους κοινωνικούς λειτουργούς. Φαίνεται ότι δεν τους εψηφίσαμεν μόνον για την μούστραν. Εγώ επερίμενα λιγότερα.

Ανώνυμος είπε...

Μιχάλης

Καλησπέρα,

Ωφείλω κι εγώ να πω ότι ο νέος υπουργος Παιδείας δίνει νέες ελπίδες και ελπίζω να μην μας απογοητεύσει οταν θα βρεθεί μπρστά στα μεγάλα κατεστημένα του υπουργείου.

Σε όσα λέει η Δασκαλούα θα πρόσθετα ότι κι εγώ εξεπλάγηκα όταν προχθές σε μια συνάντηση τον άκουσα να καλεί κάποιον εκπαιδευτικό να του πει την άποψη του για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.

Φάνηκε ανοικτός και σε κάποιες... αιρετικές εισηγήσεις.

Μπράβο του και ελπίζω ότι δεν θα μας απογοητεύσει...

sobraluz είπε...

Συγγνώμη, τι πάει να πει "απαγόρευση προς τους υπάλληλους του δημοσίου για "εκτός" σχολιασμό θεμάτων της υπηρεσίας" ; It is all greek to me.

ce_ είπε...

δασκαλούα, πούθε κόλλησες τον ιόν της κριτικής παιδαγωγικής;
εσπούδαξες εν ελλάδι;
πολύ χαίρομαι τον προφορικόν/γραπτόν σου λόγο
ελλαδίτης

daskaloua είπε...

@ ασερας: το ζήτημα παραπάνω που ούλλα νομίζω εν οι κοινωνικές διεργασίες. Ίδωμες για το πού οδηγεί η φάση.

@ Μιχάλης: σε αυτό τουλάχιστον η ελπίδα είναι κοινή

@ φως που περισσεύει: νομίζω ότι ο αγρινός αναφέρεται στο ότι απαγορεύεται οι υπάλληλοι του δημοσίου να τοποθετούνται δημόσια για θέματα υπηρεσίας

@ ce_: η κριτική παιδαγωγική ανθεί μόνο στην Ελλάδα; Νομίζω πολλά πράγματα τα έψαξα αφού μπήκα στη δουλειά παρά στο πανεπιστήμιο...

ce_ είπε...

basta, δασκαλούα,
και δες το λίγο αλλιώς
Δεν το έγραψα για να προκαλέσω σε.
το έγραψα χωρις πρόθεση, απλά σαν σκέψη
Η Κύπρος είναι για μένα τόπος φίλων, αγαπητή.
καλές διακοπές

daskaloua είπε...

καλέ μου σόρρυ αν ακούστηκα να σου θυμώνω - δεν θύμωνα, απλά απο΄αυτούς που ασχολούνται με κριτική παιδαγωγική έμαθα πρώτα μερικούς μη ελλονόφωνους και μετά ανακάλυψα τον Γρόλλιο! Σόρρυ και πάλι, αν ακούστηκα κάπως, καμία πρόθεση δεν είχα! Ούτε θεώρησα έστω για μια στιγμή ότι υποτιμάς τους οποιουσδήποτε... Αχ, με κανες κι ένιωσα άσχημα :-(

Ανώνυμος είπε...

ethnikistesekpaideytikoi.blogspot.com